Geosesarma, bicolor vs dennerle

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

9
7
SirSmuggler:
Skaffade nyligen krabbor av arten Geosesarma dennerle. Hittade inte den arten i registret här på terrariedjur, men hittade en Geosesarma bicolor som ser i det närmaste identisk ut.
Jag har försökt googla lite men inte hittat nåt defenitivt svar på om det är samma art som går under olika namn eller om det faktiskt är helt separata arter. Nån som vet? Hur vet man i så fall vilken art det är man har?
Spelar det nån roll?

5102
3878
Tropfrog:
SirSmuggler skrev:
Skaffade nyligen krabbor av arten Geosesarma dennerle. Hittade inte den arten i registret här på terrariedjur, men hittade en Geosesarma bicolor som ser i det närmaste identisk ut.
Jag har försökt googla lite men inte hittat nåt defenitivt svar på om det är samma art som går under olika namn eller om det faktiskt är helt separata arter. Nån som vet? Hur vet man i så fall vilken art det är man har?
Spelar det nån roll?


Dennerle är väl den ena beskrivna arten vad jag vet. Bicolor är ett handelsnamn. Familjen är långt ifrån färdigbeskriven.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild