Olika pilgift tillsammans ?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

37
19
Dazza81:
det råder delade meningar om man kan eller bör ha olika arter av pilgift ihop. Jag skulle gärna vilka sätta ihop mina Epipedobates Anthony med mina phyllobates vittatus. Skulle det funka eller är det verkligen ett BIG No No? 

5088
3861
Tropfrog:
De flesta menar att det är nono. Det finns dock några exempel på lyckade kombinationer. Man brukar säga att om du behöver fråga så har du inte läst på tillräckligt och är inte redo. Samtidigt kan jag tycka att om du har en escape plan, ett terrarium redo så att du kan dela dem om det behövs så är det värt ett försök. Terrariet skall förstås vara stort med många gömställen.

I övrigt vill jag inte kommentera de specifika arterna.

Mvh
Magnus 

37
19
Dazza81:
Pratade för en stund sen med en duktig kille som håller en hel del arter och att blanda just dessa arter jag tänkt skulle inte vara några större problem men jag Skulle ändå hålla djuren under uppsikt OM nåt skulle hända.jag kommer släppa ihop de imorgon i ett stort terrarium och se vad som händer 

5088
3861
Tropfrog:
Är det ett terrarium som står tomt? Det är alltid bäst att släppa in dem i ett tomt terrarium, så ingen av dem redan har revir där.

Hör gärna av dig och berätta hur det går.

Mvh
Magnus 

37
19
Dazza81:
ja jag har fixat ett nytt stötte terrarium så båda arterna får mer plats. absolut ska jag göra det :)

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
Dazza81 skrev:
ja jag har fixat ett nytt stötte terrarium så båda arterna får mer plats. absolut ska jag göra det :)

Jättesen här och väcker en urgammal tråd men hur gick det? Funderar själv på att bygga ett stort terrarium med några olika arter (med MYCKET research först).

37
19
Dazza81:
jo det funkar bra att ha olika arter ihop så länge de inte är när besläktade med varandra. vet jag inte varför jag startade denna tråd från första början då jag egenligen redan viste svaret

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
Dazza81 skrev:
jo det funkar bra att ha olika arter ihop så länge de inte är när besläktade med varandra. vet jag inte varför jag startade denna tråd från första början då jag egenligen redan viste svaret

Jag funderade mest på huruvida denna blandning gick. Finns ju andra aspekter (vad jag läst mig till de timmarna jag spenderat på pilgift.se de senaste veckorna) såsom att vissa arter tar maten direkt och de skyggare ej hinner få något, vissa är starkt revirhävdande osv. Så syftade mer på denna specifika blandning.

såg en på pilgift.se som hade någon ranitomeya och tinctorius tillsammans och ranitomayan var skygg och kunde inte ”konkurrera” med tinctorius när det kom till mat.


Jag har allt att lära framför mig.

37
19
Dazza81:
Man blir aldrig fullärd :) även ”experter ” lär sig nya saker . Jag har två burkar med två olika arter tillsammans i vardera utan några problem . De har aldrig vart någon konkursens med maten eller annat . De lägger ägg o sjunger hela tiden och det är ingen risk för korsningar då det är helt obesläktade arter och håller sig på olika ställen i terrarierna

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
Dazza81 skrev:
Man blir aldrig fullärd :) även ”experter ” lär sig nya saker . Jag har två burkar med två olika arter tillsammans i vardera utan några problem . De har aldrig vart någon konkursens med maten eller annat . De lägger ägg o sjunger hela tiden och det är ingen risk för korsningar då det är helt obesläktade arter och håller sig på olika ställen i terrarierna

Vilka arter är det i vardera burk?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild