Hjälp med UV lösning

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

17
2
Allaspappa:
Är ny till det här med akvarium djur och ska skaffa en mysk sköldpadda
jag har fått till det lite som jag vill ha det i mitt akvarium utom inredningen

UV-B lampan har jag i ett lysrör i locket


men jag har inte kommit på någon lösning hur jag ska placera UV-A lampan så den kan ligga och sola på ett bra sätt någon som har någon ide?

bilder skulle hjälpa enormt



har sökt runt på en massa forum efter ideer men har inte hittat något som hjälper

PS: såg nu bilderna är gigantiska, och lite suddiga.

5102
3878
Tropfrog:
Har du läst skötselråden här på td?

www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=turtles&specie=s_odoratus

Uv är ej nödvändigt, men troligtvis bra ändå. Ditt terrarium har alldeles för hög vattennivå och för lite växter.

Mvh
Magnus 

412
419
Hadara:

Tropfrog skrev:
Har du läst skötselråden här på td?

www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=turtles&specie=s_odoratus

Uv är ej nödvändigt, men troligtvis bra ändå. Ditt terrarium har alldeles för hög vattennivå och för lite växter.

Mvh
Magnus 


Alla sköldpaddor behöver UVB :) 


5102
3878
Tropfrog:
Hadara skrev:


 

Alla sköldpaddor behöver UVB :) 



Inte enligt skötselråden här på TS.


"sköldpaddan i naturen täcks av ett tjockt lager alger som ändå ej tillåter UVb-ljus att tränga igenom, man anser då att sköldpaddan klarar sig utmärkt utav UVb-ljus så länge den har en varierad diet som inkluderar vitamin D3. Arten har även hållts i fångenskap utan UVb-ljus och ej uppvisat några negativa effekter från avsaknandet."

Mvh
Magnus

17
2
Allaspappa:
Tropfrog skrev:
Har du läst skötselråden här på td?

www.terrariedjur.se/?page=caresheet&sub=turtles&specie=s_odoratus

Uv är ej nödvändigt, men troligtvis bra ändå. Ditt terrarium har alldeles för hög vattennivå och för lite växter.

Mvh
Magnus 

får den om en vecka, ska öka på mängden växter och sänka vatten nivån för märkte också att min vatten värmare inte klarade av att värma allt vatten :)

ska även lägga in stenar och en eller två såna där pinnar och bygga platsen där den kan sola så det går att gräva
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild