Dubias, förökar sig?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Nicolina:
Hej!

Jag är ny inom reptilvärlden men har paxat en ögonfransgecko till nästa månad. Den äter dubias hos sin nuvarande ägare och tanken är att han såklart ska ha få det här också!

Det smidigaste vore om man hade ett gäng dubias hemma så jag har läst på lite om skötselråd m.m. Min oro är att de eventuellt förökar sig mer än vad geckon kommer att hinna äta upp.

Vad tror ni? Är det lämpligt att ha ett mindre gäng/koloni dubias hemma eller blir det för mycket när man bara har en gecko att mata var 1-2 veckor?

58
59
Daffas77:
Nicolina skrev:
Hej!

Jag är ny inom reptilvärlden men har paxat en ögonfransgecko till nästa månad. Den äter dubias hos sin nuvarande ägare och tanken är att han såklart ska ha få det här också!

Det smidigaste vore om man hade ett gäng dubias hemma så jag har läst på lite om skötselråd m.m. Min oro är att de eventuellt förökar sig mer än vad geckon kommer att hinna äta upp.

Vad tror ni? Är det lämpligt att ha ett mindre gäng/koloni dubias hemma eller blir det för mycket när man bara har en gecko att mata var 1-2 veckor?



Hej och välkommen hit.

Jag skulle säga att skaffa en Dubia odling uteslutande för att mata Ett djur är väldigt overkill. MEN, Dubia är väldigt intressanta och roliga djur att ha och sköta, så man kan ha dom för den skull och få bonusen med foderdjur på köpet. Jag har själv en odling som förökar sig väldigt mycket snabbare än vad mina spindlar äter. Men jag reglerar förökningen genom att ha två burkar till kackerlackorna varav den ena jag har alla könsmogna hannar i. På så sätt kan jag styra förökningen.

Så... Som svar på frågan. En odling för att göda Ett djur är overkill, ja.

Men som sagt, det är intressanta och trevliga djur så man kan ha dom som nöje och få fördelarna på köpet.
Och om det skulle barka åt skogen med antalet så är det ju bara att packa i burk och sälja här på marknaden :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild