Era största spindlar!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i GHF
3095
1682
EmanuelKarl:
Hej.
Tänkte vi kunde ha en kul tråd där man postar vilken som är ens största spindel (art, kön, storlek och kanske en bild). Dels för att det är en kul grej att se vilka era största spindlar är, och dels är det rätt intressant att se vilka arter som "toppar listorna". Tänker att man i första hand går på benspann. Vet att det finns en liknande tråd p kryp.forum24.se, men tänkte att vi kan ha en här också eftersom att det forumet verkar ha gått i graven, och den tråden gick inte långt om jag minns rätt.

Börjar med min. Har inga riktigt stora spindlar, faktiskt inga adulta. Men min största är min Lasiodora parahybana hona. Hon är bara runt 12-14 cm i benspann, men ska snart ömsa och hoppas på lite storlek (ska få ett större terrarium). Har en vitnäad med samma benspann, men räknar min parahybana då den har större bakkropp och ska ömsa så snart. Lite komiskt när min minsta är min sling av samma art.

53
19
Thaisthetic:
Brachypelma albopilosum, sling fortfarande och cirka 4-5cm, så inte särskilt stor. Tror hon är på gång att ömsa snart för baken börjar bli riktigt stor även fast den får samma mängd mat som tidigare och rumpan börjar mörkna rejält i samband med matvägran. 

Hoppas på att få utöka min samling lite under WSHH i lidköping. 

Medlem i GHF
3095
1682
EmanuelKarl:
Thaisthetic skrev:
Brachypelma albopilosum, sling fortfarande och cirka 4-5cm, så inte särskilt stor. Tror hon är på gång att ömsa snart för baken börjar bli riktigt stor även fast den får samma mängd mat som tidigare och rumpan börjar mörkna rejält i samband med matvägran. 

Hoppas på att få utöka min samling lite under WSHH i lidköping. 

Se till att baken inte är alls för stor. Inte så värst mycket tjockare än framkroppen ska den vara.

4
11
Erik93:
Har inga riktiga jättar men har en gammal tant iaf! 25 i år gramastola rosea 

53
19
Thaisthetic:
EmanuelKarl skrev:

Se till att baken inte är alls för stor. Inte så värst mycket tjockare än framkroppen ska den vara.


Den är väl lite större än framkroppen, vet ju av information jag läst att man ska se till att bakkroppen inte är för stor. Men eftersom att den inte ömsat på ett tag och samma sak hände innan förra ömset (den blev mycket större även fast jag inte matat den mer än en gång i veckan) så borde det inte vara några problem.

Medlem i GHF
3095
1682
EmanuelKarl:
Ingen mer med stora spindlar här ;) Vet ganska många riktiga bjässar hos folk här på sidan. Skulle dock helst inte ha några fler "Min lilla sling är min största för att det är min enda" osv. Har man flera riktiga jättar kan ni självfallet posta bilder på alla dom. Bara det inte är små/mellanstora spindlar.

18
5
Kiwi123:

85
144
Avic:
0.1 X. Immanis, "long hair". 

Medlem i GHF
3095
1682
EmanuelKarl:
Kiwi123 skrev:

Bild?

Medlem i SHF
49
10
Eublepharis:


theraphosa stirmi :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild