Tanners första terrariebygge!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

35
8
Tanner:
Sådär. Nu är det målat och klart. Som ni ser på bilderna så syns spacklet, kanske får något ryck i framtiden och slipar om det, vem vet.

Slängde in lite sand också för att se hur det blev, katten uppskattade sin nya gigantiska kattlåda iaf.

Någon som har förslag på bottenmaterial att blanda ut sanden med för att få den lite mer "gräv-vänlig"?


Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:
kaktusjord, torv eller solmull går det bra att blanda ut sanden med. 

35
8
Tanner:
Flyers90 skrev:
kaktusjord, torv eller solmull går det bra att blanda ut sanden med. 


Tack :)

35
8
Tanner:
Det har hänt en del sen jag uppdaterade senast. Men ännu ingen ödla!

Glaset är på plats, så också ljuset. Det sitter en LEDramp på 4000k, det ska också in en vanlig Led lampa på 6500k. På solplatsen sitter en UVA-UVB lampa från rep tech. Dessvärre vart jag informerad om dess säkerhetsavstånd och jag märkte att det blir för varmt, 65grader. Jag ska byta till en 35W från 50W för att få rätt avstånd och temperatur.
Till detta tillkommer en vanlig glödlampa på 60W för att få upp temperaturen på den kalla sidan.
Jag har också haft i sand blandat med torv. Det måste dock in mer då jag vill ha cirka 10cm djupt. Ska också bygga en grotta till den kalla sidan.


Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild