Hur bra klättrar hussyrsor nymf

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

15
1
Reptilreptil1:
Hej hur bra är de på att klättra? Fick panik när jag såg små nymfer kläckts och satt i underkant på locket med nät stort så de kommer ut. Glasväggar.
Stora syrsor klättrar inte så bra så blev förvånad och fick panik.
Gjorde genast nätet mindre samt drog en rand vaselin men ff orolig för någon springa.

Är de såpass mycket bättre klättrare, trodde jag inte?
Kan de gå igenom vaselinet?

Förhoppningsvis är inte så många lös hemma nu. De borde väl inte klara sig så länge? Är helt nykläckta.

154
87
MaryJanee:
Reptilreptil1 skrev:
Hej hur bra är de på att klättra? Fick panik när jag såg små nymfer kläckts och satt i underkant på locket med nät stort så de kommer ut. Glasväggar.
Stora syrsor klättrar inte så bra så blev förvånad och fick panik.
Gjorde genast nätet mindre samt drog en rand vaselin men ff orolig för någon springa.

Är de såpass mycket bättre klättrare, trodde jag inte?
Kan de gå igenom vaselinet?

Förhoppningsvis är inte så många lös hemma nu. De borde väl inte klara sig så länge? Är helt nykläckta.


Dom har troligen fått fäste vid silikonet eller kalken på glaset, nykäckta syrorsor väger i stortsätt ingenting och deras minityrben får tag i minsta ojämnhet. Dom kan inte föröka sig utanför terrariet så det är lugnt. Nej dom går inte genom vaselinet.

15
1
Reptilreptil1:
MaryJanee skrev:


Dom har troligen fått fäste vid silikonet eller kalken på glaset, nykäckta syrorsor väger i stortsätt ingenting och deras minityrben får tag i minsta ojämnhet. Dom kan inte föröka sig utanför terrariet så det är lugnt. Nej dom går inte genom vaselinet.


Ok jo så måste det vara, tack! Då bör de inte kunna rymma någon (ytterligare) mer. Jag vågar inte hålla på att flytta box el något för när jag skulle trixa med det så studsar de ju till och bara försvinner. Är så jäkla små. Bara att vänta nu till de växt till sig i alla fall lite så de går att hantera.... Tack
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild