Växter till sköldpaddor?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

44
17
Pluraz:

Hej!

Vill ha lite tips på växter som man kan plantera till sköldpadda, tex grekisk/rysk. 

Har läst att de flesta kryddväxter är ok? 

Hur är det med små palmer?

Hur är det med polystichum?

 

Ge gärna förslag på fina växter som trivs i samma miljö som sköldpaddan samt är ok att den äter utav.


1228
464
leedragon:
Pluraz skrev:
Hej!

Vill ha lite tips på växter som man kan plantera till sköldpadda, tex grekisk/rysk. 

Har läst att de flesta kryddväxter är ok? 

Hur är det med små palmer?

Hur är det med polystichum?

 

Ge gärna förslag på fina växter som trivs i samma miljö som sköldpaddan samt är ok att den äter utav.



olika kaktusar, kolla in kampkenan i youtube han ger massa tips om just sköldpaddor och även växter som de gillar att käka

25
16
Nynaeve:
www.thetortoisetable.org.uk

En databas med plantor för sköldpaddor :)

44
17
Pluraz:

Nynaeve skrev:
www.thetortoisetable.org.uk

En databas med plantor för sköldpaddor :)

leedragon skrev:


olika kaktusar, kolla in kampkenan i youtube han ger massa tips om just sköldpaddor och även växter som de gillar att käka



Tack! :) 


593
551
Redfoot:
Gå ut och gräv upp en stor bit  gräsmatta, bästa växten för sköldpaddor.
/R

19
7
Tyr_dennbrink:
Till mina grekiska landsköldpaddor så brukar jag ge dem ogräs t.ex maskrosblad, grodblad på sommaren och på vintern brukar jag ge dem t.ex plocksallad, romansallad, endivsallad . På vintern så ger jag dem sallad tre gånger i veckan och resten av dagarna så ger jag dem torrfoder som är gjort för landsköldpaddor. Och på sommaren så ger jag dem endast torrfoder två gånger i veckan och ogräs resten av dagarna. Man sa dock inte ge dem för "starka" växter t.ex basilika för det är inte så bra för dem(i allafall för grekiska).

mvh/Tyr

79
78
testudo_H:
testudohermanni.se/v%C3%A4xter.html
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild