Ryss eller grek?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

44
17
Pluraz:
Hej! Vad är egentligen skillnaden mellan rysk och grekisk sköldpadda? I skötsel och sköldpaddan själv. Läser och funderar som en galning här! 

25
16
Nynaeve:
Skötseln är snarlik - båda bör dvalas och vara utomhus på sommaren. Samma föda, lampa, osv. 

Horsfieldii är generellt mindre i storlek. Beroende på vilken underart av grekisk sköldpadda du tänker på så varierar storleken. Jag skulle även säga att det är rätt stor skillnad i beteende och temperament mellan horsfieldii och hermanni; vad jag har hört från andra gillar ryssarna att klättra och är mer "aktiva", men jag har ingen egen erfarenhet.

32
57
TrumPeter:

Hej!

Nu är ju jag partisk i detta fall då jag nördat in på greker... min uppfattning är dock att:

- greker är vackrare i färgerna och formen

- de greker jag föder upp blir generellt mindre än ryssar

- greker dvalar mindre

- greker gräver mindre

- grekhanarna är mindre aggresiva i sin uppvakting vid parning

I övrigt så behöver de snarlika förhållanden vad det gäller lampor/ljus/utomhusvistelse etc!

 

Detta är MIN uppfattning - jag respekterar givetvis Er som har en annan åsikt, eller samma uppfattning fast om Ryssar!

Läs mer om mina greker på: www.trumpeter.se/Thb.htm och/eller i mitt skötselråd här på sajten!

 

Lycka till i ditt val!

 

mvh / Peter


44
17
Pluraz:
Vad bör man ha för jord till dem?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild