Feedback på terrarium med Jemenkameleont

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

1228
464
leedragon:
weafy skrev:


Okej, då tar jag storleken 1-2cm. :) tack för du orkar svara! Sen tänker jag på hur han äter nu, slänger jag in några syrsor till honom i skålen så kan det gå timmar innan han äter, och då tar han 1 max 2. Sen kan det dröja några timmar till. Bör jag ta ut skålen mellan varven eller? :) 

det kan du göra, trot inte det gör så pas stort skillnad. se till att mata insekterna, bipollen är bra som gutloadning, spirullina, sötpotatis, maskrosblad, majrovablad.

32
17
weafy:
Tack igen för svaren! :) Nu ikväll lyckades jag mata honom med 4syrsor från pincett. Då va han på hugget :) 

1228
464
leedragon:
weafy skrev:
Tack igen för svaren! :) Nu ikväll lyckades jag mata honom med 4syrsor från pincett. Då va han på hugget :) 

se bara till att inte lämna syrsorna under natten då de kan bita honom.

32
17
weafy:
leedragon skrev:

se bara till att inte lämna syrsorna under natten då de kan bita honom.


Där är tomt inne hos honom, men tack för tipset :) 

32
17
weafy:
Kollade imorse i botten och såg att där stod en del vatten i substratet. Hur drånerar jag detta bäst? En petflaska med massa hål i? Slang med en massa hål i? Kommer även efter vår turntill Stockholm och Johan Glans imorgon ta hem lite gråsuggor och hoppstjärtar. 

32
17
weafy:
Slänger in en till fråga - såg ikväll efter geckis gjort sina behov att hans urin är vitt med en gul klump som utgör kanske 25% av det totala. Något alarmerande? Har en dripper och en vattenskål hos honom. 

2966
1645
Hoggaforfan:
weafy skrev:
Kollade imorse i botten och såg att där stod en del vatten i substratet. Hur drånerar jag detta bäst? En petflaska med massa hål i? Slang med en massa hål i? Kommer även efter vår turntill Stockholm och Johan Glans imorgon ta hem lite gråsuggor och hoppstjärtar. 

Petflaska där du skär av bottnen i ett taggit mönster, kanske 1½-2cm taggar, som du gräver ner i substratet så taggarna vilar mot bottnen. Sen i med en slang vid behov och dränera.

32
17
weafy:
Hoggaforfan skrev:

Petflaska där du skär av bottnen i ett taggit mönster, kanske 1½-2cm taggar, som du gräver ner i substratet så taggarna vilar mot bottnen. Sen i med en slang vid behov och dränera.


Fy va smart! Ska genast fixa det imorgon. Tack! 

5088
3861
Tropfrog:
Jag använder en jättestor spruta, alltså själva pumpdelen med en luftslang till akvarium på. Går suga tills det bara är en mm vatten kvar. Bättre än bara slang som häver.

Mvh
Magnus 

32
17
weafy:
Måste ju säga att dubierna gick verkligen hem hos honom. Fick hem dom idag och han har redan tryckt i sig 6st. :) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild