Importera?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
0
MalcolmFareborg:
hej jag är intresserad av att importera Trachemys scripta elegans albinos från USA men en bekant pratade om att denna art inte längre får handlas med i Europa? Jag har själv inte hört talas om detta tidigare. 

Jag vill inte starta en debatt om folks åsikter om albinos och liknande, så håll er gärna till ämnet är ni snälla. 

Jag är intresserad av just albino versionen då jag såg några bilder på dessa för några år sedan och har fastnat för dem seden dess, och USA verkar vara ända stället där man kan köpa dom. 

Med vänlig hälsning, Malcolm 

99
86
murbo:
MalcolmFareborg skrev:
hej jag är intresserad av att importera Trachemys scripta elegans albinos från USA men en bekant pratade om att denna art inte längre får handlas med i Europa? Jag har själv inte hört talas om detta tidigare. 

Jag vill inte starta en debatt om folks åsikter om albinos och liknande, så håll er gärna till ämnet är ni snälla. 

Jag är intresserad av just albino versionen då jag såg några bilder på dessa för några år sedan och har fastnat för dem seden dess, och USA verkar vara ända stället där man kan köpa dom. 

Med vänlig hälsning, Malcolm 


Det är förbjudet att importera, föda upp eller sälja/skänka T. scripta inom eu sedan 2015. De kan överleva vilt och eventuellt föröka sig (allt beror på var inom eu). Tyvärr får du nog hitta en ny art att fastna för ;-)
Lycka till!

eur-lex.europa.eu/legal-content/SV/TXT/PDF/?uri=CELEX:32014R1143&from=EN
www.naturvardsverket.se/Sa-mar-miljon/Vaxter-och-djur/Frammande-arter/Invasiva-frammande-arter/Invasiva-frammande-arter-som-omfattas-av-EUs-forordning/Gulbukig-vattenskoldpadda/

4
0
MalcolmFareborg:
Ok. Tack för svar. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild