Colombisk regnbågsboa gömmer sig mycket?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

190
13
hambergaren:

Någon som har colombiansk regnbågsboa och om de är mre skygga av sig och håller sig gömd nästan hela tiden?
Min gräver ner sig i barken och håller sig gömd hela tiden nästan. har satt in mer växter och vägg på sidan då det är glasterrarium så det borde kännas mer tryggt för henne. Men hon håller sig helst nergrävd. någon som har samma erfarenhet av regnbågsboan? 
Ska tilläga att hon är ca 10 mån och ca 70cm lång så inte så stor ännu, kanske är de mer skygga som unga?


Medlem i DHF
1082
774
Westman:

vilken tid på dygnet kollar du ??


28
12
Jonte:

Hur länge har du haft den? dom flesta djuren är väl mer skygga som unga. Har själv ingen regnbågsboa. Sen är den ju nattaktiv också

mvh


488
203
David:

Den är ju nattaktiv så om den gömmer sig dagtid är inte så konstigt. Har du nyss skaffat den så är det inte konstigt att den är extra skygg. 

Se till så temperatur och luftfuktighet är rätt, låt den gärna ha en ständigt fuktig plats, tex en fuktlåda.

 

 


190
13
hambergaren:

På dagen vet jag att de ofta ligger gömda då de är nattaktiva. Men hon var framme lite ibland på nätterna tidigare, men nu är hon knappt framme alls utan gömmer sig i barken. 

Jag har haft henne i snart 3 månader. 
Temperaturen ligger på 30-35 grader på den varma sidan och ca 25 grader på kalla sidan. Luftfuktigheten har varit mellan 70-80%. 

Men kanske är för hon inte är så stor ännu.


488
203
David:

Det är inte så att hon ligger i öms?

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild