Död pilgift

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

173
59
mrvikke:
Köpte två stycken Dendrobates tinctorius på Malmömässan som var den 26/12. En av dem har varit gömd mestadels av tiden och en har varit framme mycket. Idag när jag kom hem så var grodan som oftast var framme och mest aktiv död. Har inte sett den äta, men den har varit väldigt aktiv. I terrariet finns det gott om gömställen och det håller 22 - 23 grader på bottnen och 90% luftfuktighet. Vad kan ha gott snett? Stress? Kan tilllägga att jag har sett små ryckningar i lårmuskeln på grodan som nu har dött.
Tacksam för all hjälp!

Medlem i SHF
54
54
Fredde_C:
Kan finnas många anledningar men vad har du använt för vatten till att duscha med?

173
59
mrvikke:
har använt osmosvatten 

Medlem i SHF
54
54
Fredde_C:
Då bör det inte vara vattnet. Att du inte sett den äta är lite märkligt.. Alla mina tincs är matvrak och kastar sig över flugor/hoppstjärtar eller vad som bjuds.. Har du pratat med säljaren?

173
59
mrvikke:
har inte pratat med säljaren. Den andre gömmer sig inne i en gren hela tiden med tror att den äter, det går ju åt flugor. va dom matvrak redan från första dagen?
 

Medlem i SHF
54
54
Fredde_C:
Nej inte ifrån dag 1 men så fort dom acklimatiserat sig lite så.. Dom flesta tincs eller pilgift jag har kommer alltid fram i samband med duschning och tror det är dags för käk. 

2966
1645
Hoggaforfan:
Djur är individer och ibland kan ett, till synes friskt djur, dö av stressen som flytt innebär.
Vill minnas att mina tog mat nästan direkt. 

Jag hade en groda, haft sen ungefär 2 år tillbaka, som dog när den blev flyttad till ett bättre terrarium.  
Jag har även sett dem spela död någon gång, tur nog så kändes det något konstigt så den fick vara kvar i terrariumet och efter ett tag så var den uppe igen.

Kan tyvärr inte komma på något mer än ev stress
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild