Vandrande pinne i akvaterrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

61
26
HerptilLasse:
Hej! jag ska flytta min panterkrabba till ett exoterra 60x45x45. jag har silikonat fast en bit plexiglas i mitten så att man kan göra en sida land och en sida vatten. Men frågan var om  
man kan ha någon pinne där, eller något annat fint då det blir lite mer intressant att titta på:)

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
HerptilLasse skrev:
Hej! jag ska flytta min panterkrabba till ett exoterra 60x45x45. jag har silikonat fast en bit plexiglas i mitten så att man kan göra en sida land och en sida vatten. Men frågan var om  
man kan ha någon pinne där, eller något annat fint då det blir lite mer intressant att titta på:)

Antagligen kan den drunkna eller kanske bli mat åt krabban (vet typ inget om krabbor, menar ifall pinnen går ned på marken). Sedan tror jag det blir för fuktigt för pinnar med en hel vattendel i terrariet.

61
26
HerptilLasse:
Okej,skulle det funka med en bönsyrsa? Så länge den håller sig högt upp borde det inte vara några problem. Krabban ligger nedgrävd och sover på dagen men kommer upp på natten för att äta.Den är vegan och äter mest sallad och pellets.

29
20
astrolindgren:
HerptilLasse skrev:
Okej,skulle det funka med en bönsyrsa? Så länge den håller sig högt upp borde det inte vara några problem. Krabban ligger nedgrävd och sover på dagen men kommer upp på natten för att äta.Den är vegan och äter mest sallad och pellets.


Hur stor är krabban? Vissa större regnskogsarter av bönsyrsor skiter i princip i storlek på byten så har du otur kan det bli fight sen har du en skadad eller död bönsyrsa. De håller sig ofta högt upp men har du otur kan även en bönsyrsa drunkna i stående vatten om den ramlar när den ömsar eller liknande.

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
HerptilLasse skrev:
Okej,skulle det funka med en bönsyrsa? Så länge den håller sig högt upp borde det inte vara några problem. Krabban ligger nedgrävd och sover på dagen men kommer upp på natten för att äta.Den är vegan och äter mest sallad och pellets.

Bönsyrsor går ned på marken oftare, och kan absolut trilla ned och drunkna. Bönsyrsan kan nog ge sig på krabban så krabban försvarar sig/blir mat.

61
26
HerptilLasse:
Okej tack för svar
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild