Millipedsekret?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Hej. Har rotat runt lite hos mina Telodeinopus aoutii idag och upptäckte att jag fått vad jag antar är sekret på mig. Jag märkte det inte förrän en bra stund efter (tvättade dock händerna 20 minuter efter). Vet att vissa millipeder har cancerframkallande gift, men vet inte hur ovannämnda art är. Kan man bli så allergisk osv. att cancer framkallas efter andra gången så jag måste vara jätteförsiktig eller är det ingen fara förrän efter typ 10 gånger? Tacksam för svar.


/Emanuel

273
148
Flosker:
EmanuelKarl skrev:
Hej. Har rotat runt lite hos mina Telodeinopus aoutii idag och upptäckte att jag fått vad jag antar är sekret på mig. Jag märkte det inte förrän en bra stund efter (tvättade dock händerna 20 minuter efter). Vet att vissa millipeder har cancerframkallande gift, men vet inte hur ovannämnda art är. Kan man bli så allergisk osv. att cancer framkallas efter andra gången så jag måste vara jätteförsiktig eller är det ingen fara förrän efter typ 10 gånger? Tacksam för svar.


/Emanuel

Har inget bra svar på din fråga blir till att googla. Jag använder nästan alltid plasthandskar när jag hanterar mina. De gulaktiga fläckarna sitter kvar en hel vecka. 

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Flosker skrev:

Har inget bra svar på din fråga blir till att googla. Jag använder nästan alltid plasthandskar när jag hanterar mina. De gulaktiga fläckarna sitter kvar en hel vecka. 

oki. Har du fått mycket sekret på dig?

273
148
Flosker:
EmanuelKarl skrev:

oki. Har du fått mycket sekret på dig?

Jag såg inget sekret bara att fingrarna blev gula. Ligger en bild på det bland mina bilder. 

17
9
EdwinOP:
Så länge du inte får inte i dig deras gift i ögonen eller munnen så är det lugnt. har inte hört någon om cancer 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild