Hjälp! Vill föda upp möss :P

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

59
7
Woolf74:
jag funderar på att köpa lite möss och sen föda upp de som ormfoder. Men de är så himla rörigt med deras mat och allt det där haha

ni som föder upp vad ger ni de för mat? Vill helst ha något som man kan köpa i djuraffärn hehe :P

mvh :)

26
26
Jorg:
Denna följer jag visserligen om råttor

hus-musen.weebly.com/raringttfakta.html

196
268
NickeJ89:
Jorg skrev:
Denna följer jag visserligen om råttor

hus-musen.weebly.com/raringttfakta.html

”Får ej kopieras eller spridas utan författarens samtycke. ©hus-musen”

388
460
australis66:
Woolf74 skrev:
jag funderar på att köpa lite möss och sen föda upp de som ormfoder. Men de är så himla rörigt med deras mat och allt det där haha

ni som föder upp vad ger ni de för mat? Vill helst ha något som man kan köpa i djuraffärn hehe :P

mvh :)


Ska du köpa foder hos djuraffär kan du lika bra betala för att köpa dyra frysta möss hos djuraffären.

Äldsta sonen här hemma har några möss och dem kostar inte många kronor i månaden. Dollarstore och ÖoB här i stan har billig och bra mat för små gnagare. Ger även hundmat (har det hemma till mina kackerlackor) 

26
26
Jorg:
NickeJ89 skrev:

”Får ej kopieras eller spridas utan författarens samtycke. ©hus-musen”

Spred ingenting länkade till en sida som lätt kan sökas upp på nätet..

196
268
NickeJ89:
Jorg skrev:

Spred ingenting länkade till en sida som lätt kan sökas upp på nätet..

Sant!

59
7
Woolf74:
australis66 skrev:


Ska du köpa foder hos djuraffär kan du lika bra betala för att köpa dyra frysta möss hos djuraffären.

Äldsta sonen här hemma har några möss och dem kostar inte många kronor i månaden. Dollarstore och ÖoB här i stan har billig och bra mat för små gnagare. Ger även hundmat (har det hemma till mina kackerlackor) 

Vet du vad fodret heter? :D

388
460
australis66:
Woolf74 skrev:

Vet du vad fodret heter? :D


Kikar imorgon! Men vet att djuraffären här i stan har samma sorts foder men 1kg kostar ca 50kr medans dollarstore tar 70kr för tre kilo.

59
7
Woolf74:
australis66 skrev:


Kikar imorgon! Men vet att djuraffären här i stan har samma sorts foder men 1kg kostar ca 50kr medans dollarstore tar 70kr för tre kilo.

Ok! :D

Medlem i SHF
4003
5037
Jonas_:

Foderdjuren blir lika bra eller dåligt foder som det foder dom själva äter :) Kan vara något att tänka på när man föder upp foderdjur till reptiler, vare sig det gäller insekter eller gnagare.

Jag säger absolut inte att det bästa måste vara dyrast! En varierad kost är givetvis det bästa för många däggdjur.

 

 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild