Rengöra jord utifrån?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

53
19
Thaisthetic:
Hejsan!

Jag funderar på att skaffa mig en a gigas och tänkte lite på det där med jord. Om jag skulle ta jord utifrån, frysa, koka och sedan låta stå och torka skulle denna gjord vara duglig för en insekt om man tog bort vassa stenar samt pinnar osv? Eller är detta ett stort nej och alltid bäst att köpa ordentligt bottensubstrat? 

Tack på förhand :)

1275
1724
Falk:

Ifall du tar ogödslad jord eller jord från naturen så behöver du inte göra ett skvatt. Vassa stenar/pinnar är inget som skadar en insekt.

Dom går ju inte direkt på bomull i det vilda, eller hur =)


53
19
Thaisthetic:
Falk skrev:
Ifall du tar ogödslad jord eller jord från naturen så behöver du inte göra ett skvatt. Vassa stenar/pinnar är inget som skadar en insekt.

Dom går ju inte direkt på bomull i det vilda, eller hur =)



Ah, det stämmer. Eftersom att det för tillfället fryser på under natt in på förmiddagen om jag skulle plocka jord vid eftermiddagen när det värmer på så skulle man inte behöva göra något för att inte få med djur. Men jag tänker när djuren vaknar upp lite om man kanske behöver vara försiktig med vilka små krumelurer man får med sig? Eller är det bara att se till att byta lite då och då så är det okej?

1275
1724
Falk:
Så länge du inte får med dej myror in så är det ingen fara

53
19
Thaisthetic:
Falk skrev:
Så länge du inte får med dej myror in så är det ingen fara


Häftigt!

Tack så mycket. Informationen uppskatas skarpt!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild