Rysk stäppsköldpadda nybörjare

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

1
0
Jess78:

Hej!


Jag kommer nästa vecka få hem en rysk stäppsköldpadda.

Har ordnat en stor låda med bottensubstrat, grotta, vattenskål etc.
Har beställt ett Hid-paket Solar Raptor 35 W med ballast.

Vilka mer lampor ska jag köpa så allt blir korrekt?


38
26
Hazel:
Jess78 skrev:
Hej!


Jag kommer nästa vecka få hem en rysk stäppsköldpadda.

Har ordnat en stor låda med bottensubstrat, grotta, vattenskål etc.
Har beställt ett Hid-paket Solar Raptor 35 W med ballast.

Vilka mer lampor ska jag köpa så allt blir korrekt?



Ta kontakt med www.skoldpaddsgrejer.se/, dom har bäst grejer på marknaden och bra erfarenhet. :)

3
0
DaveDMF:
Hej, mitt namn är david och jag är väldigt intresserad att köpa en sköldpadda, men det verkar som mycket arbete så jag undrar om det finns någon uppfödar/ägare som skulle tänka sig att låna ut sin sköldpadda i en vecka eller två. Hoppas någon svarar. Tack!

593
551
Redfoot:
DaveDMF skrev:
Hej, mitt namn är david och jag är väldigt intresserad att köpa en sköldpadda, men det verkar som mycket arbete så jag undrar om det finns någon uppfödar/ägare som skulle tänka sig att låna ut sin sköldpadda i en vecka eller två. Hoppas någon svarar. Tack!

Detta är väl inget du på allvar tror på själv? Vill inte verka otrevlig men.....

5102
3878
Tropfrog:
Redfoot skrev:

Detta är väl inget du på allvar tror på själv? Vill inte verka otrevlig men.....


Men det är precis så du uppfattas.

I övrigt så tror jag som du att det kan bli svårt att hitta någon som lånar ut sina djur till en okänd människa.

Mvh
Magnus 

593
551
Redfoot:
Tropfrog skrev:


Men det är precis så du uppfattas.

I övrigt så tror jag som du att det kan bli svårt att hitta någon som lånar ut sina djur till en okänd människa.

Mvh
Magnus 

Därför skrev jag den andra meningen.
/R

3
0
DaveDMF:
har ni några tips på hur man kan transprtera en sköldpadda till t.ex. sitt sommarland? ska man ta med hela buren och ha sköldpaddan där i under transporten eller finns det bättre sätt?

5102
3878
Tropfrog:
På sommaren skall man väl ha de väl vara ute? Då känns det onödigt att släpa runt på inomhuslådan.

Mvh
Magnus 

593
551
Redfoot:
DaveDMF skrev:
har ni några tips på hur man kan transprtera en sköldpadda till t.ex. sitt sommarland? ska man ta med hela buren och ha sköldpaddan där i under transporten eller finns det bättre sätt?

Skälv använde jag alltid en hård kylväska med några tidningar i botten. Med locket på blev det mörk i lådan och paddan blev lugn. Den är dessutom lätt att spola ren.
/R

3
0
DaveDMF:
är det bäst att dvala sin sköldpadda första året eller ska man vänta?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild