Borde jag ha bark i terrariet?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

29
3
Saika_A_gigas:
Hej, jag håller på att inreda min tusenfotings terrarium och undrar om det är säkert att använda bark:)
Är 99% säker på att det går bra men, vad säger ni?

29
3
Saika_A_gigas:

388
460
australis66:
Saika_A_gigas skrev:
Hej, jag håller på att inreda min tusenfotings terrarium och undrar om det är säkert att använda bark:)
Är 99% säker på att det går bra men, vad säger ni?


Bark som bottensubstrat är inte bra till millipeder då dem gräver.

Plantationsoil, torv eller jord ska du använda. Ogödslat! 
Blanda gärna in vitved och löv som håller på att förmultnas med bottensubstratet då dem även äter av det. 

Lycka till :)

29
3
Saika_A_gigas:
australis66 skrev:


Bark som bottensubstrat är inte bra till millipeder då dem gräver.

Plantationsoil, torv eller jord ska du använda. Ogödslat! 
Blanda gärna in vitved och löv som håller på att förmultnas med bottensubstratet då dem även äter av det. 

Lycka till :)

Jag har 20 cm torv som bottomsubstans samt löv från trädgården men undrar om man kan lägga i lite bark också

388
460
australis66:
Saika_A_gigas skrev:

Jag har 20 cm torv som bottomsubstans samt löv från trädgården men undrar om man kan lägga i lite bark också


Det kan du nog göra utan problem. Jag personligen gillar inte sån bark så jag hade inte gjort det men det är en smaksak :)

29
3
Saika_A_gigas:
australis66 skrev:


Det kan du nog göra utan problem. Jag personligen gillar inte sån bark så jag hade inte gjort det men det är en smaksak :)

Tack så mycket^^ Kommer nog ha lite bark vid ena kanten då

2966
1645
Hoggaforfan:
Du kan plocka bark ute om du vill så kan du ha lite större bitar som de kan gömma sig under
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild