Ungar? Tusenfoting

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

29
3
Saika_A_gigas:
Jag har en A gigas och efter lite undersökning har jag bestämt mig för att skaffa fler A gigas (då blanda dem med andra arter inte verkar funka). Storleken på terrariet är inget problem och jag har haft denna i 3-4 år och det har gått jätte bra:) Vad jag är orolig för är att dom kommer para sig....
Har aldrig tagit hand om ungar från starten tidigare och jag är terrified.
Jag har läst på men är fortfarande orolig.
Jag hade vandrande pinnar för några år sedan som parade sig och fick ungar och det gick ganska bra iaf men tanken på flera små tusenfotingarna ger mig ändå panik...
Buren är kanska stor och ungarna är så små och ömtåliga. Det är också stor risk de kommer dö känns det som. Också om de fortsätter para sig blir det såååå många. Kommer syskonen para sig?
Vad ska jag göra? Några råd tack^^;

29
3
Saika_A_gigas:
Också kommer de bråka om jag helt plötsligt skaffar tre till som är 0-1 år gammla?

17
9
EdwinOP:
Saika_A_gigas skrev:
Också kommer de bråka om jag helt plötsligt skaffar tre till som är 0-1 år gammla?

Det är ingen fara för bråk eller parning mellan ungarna. De växer super sakta. Kanske 7-9 år till de får en storlek.(tror jag)

29
3
Saika_A_gigas:
EdwinOP skrev:

Det är ingen fara för bråk eller parning mellan ungarna. De växer super sakta. Kanske 7-9 år till de får en storlek.(tror jag)

Okey, så syskon kommer inte parar sig eller bråka.   Men kan dom bråka eller skada/ bli skadade av min gammla tusenfoting (den jag har nu)?

17
9
EdwinOP:
Saika_A_gigas skrev:

Okey, så syskon kommer inte parar sig eller bråka.   Men kan dom bråka eller skada/ bli skadade av min gammla tusenfoting (den jag har nu)?

dom bråkar bara när hanen vill ha en könsmogen hona och när det är fler hanar. ungarna kommer inte riktigt bry sig om varandra bara när de blir könsmogna. hur gammal är din tusenfoting?

29
3
Saika_A_gigas:
EdwinOP skrev:

dom bråkar bara när hanen vill ha en könsmogen hona och när det är fler hanar. ungarna kommer inte riktigt bry sig om varandra bara när de blir könsmogna. hur gammal är din tusenfoting?

Den är runt 3 år och jag tror det är en hona

17
9
EdwinOP:
Saika_A_gigas skrev:

Den är runt 3 år och jag tror det är en hona

då är hon inte könsmogen så då är det ett tag tills dom ska bråka om honan. du kan ju bara köpa honor och då blir det ingen ellet så har du 1.2
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild