Uppfödning

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
Cofjohan:

Hej. Vill kolla om det är någon här som har någon erfarenhet av majsormsuppfödning. 

Vill veta allt. Temp, luftfuktighet, äggkläckare, tid osv. 

Tack

johan


43
3
danneler:

tycker du ska kolla på denna, handlar inte bara om majsormar.. men rätt bra info 


1662
779
fluffis:

På majsorm.nu finns mycket information om majsormar, skötsel och även uppfödning. Det är många uppfödare som dragit ner på sin uppfödning på sistone eftersom marknaden är väldigt mättad och det blivit svårare och svårare att sälja majsormar. Det är något att tänka på. Du är även välkommen in på majsormsforumet. Länk finns på majsorm.nu :)


69
39
NiklasTyreso:

Jo, marknaden är mättad på majsormar, oxå.

De senaste 5-10 åren har intresset för reptiler minskat, så flera föreningar har lagt ner verksamheten. Samma gäller akvarieföreningar och burfågelhobbyn. Många djuraffärer har slagit ner eftersom efterfrågan å smådjur minskat.

Färre människor är beredda att äga husdjur (förutom hund och katt).

Oavsett form av smådjur du väljer att föda upp är risk för att "marknaden är mättad".


733
295
markusbabs:

Trist! Hobbyn borde växa!

Hur får vi den att göra det?


7
0
Mama_C:

För den som vill syssla med uppfödning av majsar - eller bara hållning av dem så måste jag få rekommendera några bra böcker! Först av allt så tycker jag att man ska köpa och läsa igenom "majsormsbibeln" skriven av Bill och Kathy Love "Corn Snake - The Comprehensive Owners Guide". Men köp/låna gärna fler böcker. Lägger med en bild på några av mina - man ser nog både titel och författare om man kikar noga ;)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild