Praktisk nybörjarfråga

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Robster:
Hej!

Nu är det så att jag går i planer på att skaffa min första spindel. Har haft en del djur tidigare, och är väldigt på läst på dom arter jag är intresserad av. Men en fråga har jag kontinuerligt tagit stop på, och det är föda.

Inte vad dom äter, utan mera få tag i föda. Bor i Västerås, och har inte hittat någon som säljer här. Min plan är att ha 1 spindel till att börja med så kändes inte värt att ha en odling hemma bara för foderdjur. Så tänkte kolla vad andra gör för att införskaffa föda till sina djur?

148
116
Ella:

Skulle säga att du beställer från någon sida ^^! Nu vintertid skickar de med hotpacks så att de inte dör under färden. Sen brukar det iaf finnas syrsor på arken zoo och liknande djuraffärer. 


Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Antingen beställer du foderdjur av någon säljare, finns flera olika som är seriösa & bra :) Titta igenom annonserna så hittar du säkert nåt!

Eller så startar du en liten odling av någon kackerlacka exempelvis. Trots att du just nu har planer på endast 1 spindel. Personligen kör jag odlingar trots att vi har 5 fågelspindlar så går inte åt så många per år :) Men det är otroligt intressant, facinerande & framförallt roligt att hålla på med kolonierna. Dessutom vet du ju exakt vad foderdjuren stoppat i sig innan + att det blir gratis inom kort.


58
59
Daffas77:
Jonas_ skrev:
Antingen beställer du foderdjur av någon säljare, finns flera olika som är seriösa & bra :) Titta igenom annonserna så hittar du säkert nåt!

Eller så startar du en liten odling av någon kackerlacka exempelvis. Trots att du just nu har planer på endast 1 spindel. Personligen kör jag odlingar trots att vi har 5 fågelspindlar så går inte åt så många per år :) Men det är otroligt intressant, facinerande & framförallt roligt att hålla på med kolonierna. Dessutom vet du ju exakt vad foderdjuren stoppat i sig innan + att det blir gratis inom kort.



Jag säger som Jonas. Att odla t.ex Dubia är riktigt intressant. Jag själv har bara två spindlar för ögonblicket så odlingen är minst sagt overkill. Men dom är väldigt intressanta insekter och roliga att ha. Att lägga ner lite tid och energi på att ge dom så näringsrik och god uppväxt som möjligt för att sen bli riktigt bra föda för spindlarna. Väldigt tillfredsställande. 

58
41
Charlie69:
Robster skrev:
Hej!

Nu är det så att jag går i planer på att skaffa min första spindel. Har haft en del djur tidigare, och är väldigt på läst på dom arter jag är intresserad av. Men en fråga har jag kontinuerligt tagit stop på, och det är föda.

Inte vad dom äter, utan mera få tag i föda. Bor i Västerås, och har inte hittat någon som säljer här. Min plan är att ha 1 spindel till att börja med så kändes inte värt att ha en odling hemma bara för foderdjur. Så tänkte kolla vad andra gör för att införskaffa föda till sina djur?

Robster skrev:
Hej!

Nu är det så att jag går i planer på att skaffa min första spindel. Har haft en del djur tidigare, och är väldigt på läst på dom arter jag är intresserad av. Men en fråga har jag kontinuerligt tagit stop på, och det är föda.

Inte vad dom äter, utan mera få tag i föda. Bor i Västerås, och har inte hittat någon som säljer här. Min plan är att ha 1 spindel till att börja med så kändes inte värt att ha en odling hemma bara för foderdjur. Så tänkte kolla vad andra gör för att införskaffa föda till sina djur?

Zoohoo ute på bäckby är bäst i mitt tycke. Men arken zoo på Erikslund och Hälla har lite också. De har inte maten framme, du måste fråga.

2
0
Robster:
Tack för alla svar, får kolla upp Zoohoo, även du jag inte planerat på att starta en odling så kanske det är nåt att fundera på.

165
186
denka:
Criketexpress i gbg
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild