Vad köptes i Kungälv?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Vad köpte alla på Kungälvsmässan idag? Själv kom jag hem med följande:

-Fyra juvenila spindlar (Brachypelma hamorii, Brachypelma albiceps, Acanthoscurria antillensis och Pamphobeteus vespertinus)

-1.1 Ophistreptus guieensis (förbokad)

-120 syrsor och lite tillbehör. 

5114
3882
Tropfrog:
Den här gången blev det bara mat och mossa.

När jag kom hem så såg jag att mossan var full av tallbarr. Hmm, säljer de verkligen svensk mossa till terrarium? Torde vara väldigt få som har rätt miljö för den?

Mvh
Magnus 

37
19
Dazza81:
blev 2 pilgiftsgrodor , 1 jungfrugecko , 2 bruna alnolis och en daggecko plus lite bananflugor och hoppstjärtar . riktigt nöjd med dagens inköp :)

12
5
klsn406:
Den här gången blev det att fylla på skafferiet med lite syrsor och råttor. Efter det så fick det bli lite "terrarie-pimp", dvs en plastväxt och en estetiskt formad gren. 

165
186
denka:
Tre höga terrarium å en jävla massa foder

5114
3882
Tropfrog:
Missade jag någonting? Jag såg inte en enda försäljare av terrarium på plats. Var det mer än de två rummen jag hittade? Var stod de som sålde burkar?

Mvh
Magnus 

1
0
mhennler:
Jag lovade mig själv att inte handla! Frugan missa det! Det blev 2 Jemenkameleonter 2 Hjälmgeckos och 2 krokodilgeckos

4
3
Panterdaniel:
Hej,
hämtade min förbokade  ambanja red bar panterkameleont, köpte foder och 3 faunarium,grenar,hygrometer, termometer, växter.

fick betala 1190kr för 40syrsor, 3dl mjölmask, 3dl zophobas, är det så dyrt med foder? Första ödlan jag har på 15år ish.

mvh

daniel munther

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Tropfrog skrev:
Missade jag någonting? Jag såg inte en enda försäljare av terrarium på plats. Var det mer än de två rummen jag hittade? Var stod de som sålde burkar?

Mvh
Magnus 

Några bord hade med sig enstaka terrarium. Tror det bara var två rum.

Är dock glad att det knappt var något. Tidigare fyllde de halva stora salen med brukar typ plus ett gäng hos andra säljare. Nu fanns det plats för djuren. Dock kanske det var för lite burkar. Några är nog bra.

388
460
australis66:
Panterdaniel skrev:
Hej,
hämtade min förbokade  ambanja red bar panterkameleont, köpte foder och 3 faunarium,grenar,hygrometer, termometer, växter.

fick betala 1190kr för 40syrsor, 3dl mjölmask, 3dl zophobas, är det så dyrt med foder? Första ödlan jag har på 15år ish.

mvh

daniel munther


Nej så dyrt är inte foder. Syrsor brukar kosta 2-3kr styck, 1dl mjölmask typ 20kr. Zophorbas brukar kosta 1kr styck. (i djuraffär) mässor brukar allt foder va riktigt billigt tycker jag. 

Vad var det för säljare? 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild