Dubia

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

23
11
bobie81:
Vilken luftfuktighet ska dubia ha? I lådan jag har dom just nu ligger det på 29%

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
bobie81 skrev:
Vilken luftfuktighet ska dubia ha? I lådan jag har dom just nu ligger det på 29%

Det spelar inte så himla stor roll. Jag kör dom oftast helt torrt, med fri tillgång på frukt/vattenkristaller de kan få i sig vatten via. Sedan brukar jag spraya pyttelite ibland då de gillar att dricka på väggarna.

23
11
bobie81:
EmanuelKarl skrev:

Det spelar inte så himla stor roll. Jag kör dom oftast helt torrt, med fri tillgång på frukt/vattenkristaller de kan få i sig vatten via. Sedan brukar jag spraya pyttelite ibland då de gillar att dricka på väggarna.

Då behöver man inte oroa sig då, vatten för dom i en avklippt plastlåda med disktrasa i så dom inte druknar, sen får dom sallad o gurka i en annan bytta o kycklingfoder i en annan. Det duger väl?

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
bobie81 skrev:

Då behöver man inte oroa sig då, vatten för dom i en avklippt plastlåda med disktrasa i så dom inte druknar, sen får dom sallad o gurka i en annan bytta o kycklingfoder i en annan. Det duger väl?

Skulle nog vara bättre med apelsin. Gurka, och även sallad om jag inte minns fel, är inte så näringsrikt. Annars låter det vl bra. Ge dom massa äggkartonger att gömma sig i om de inte redan har fått det. 

23
11
bobie81:
EmanuelKarl skrev:

Skulle nog vara bättre med apelsin. Gurka, och även sallad om jag inte minns fel, är inte så näringsrikt. Annars låter det vl bra. Ge dom massa äggkartonger att gömma sig i om de inte redan har fått det. 

Har för mig att man inte ska ge dom apelsin om man ska ge dom till skäggagam. Kycklingfodret är näringsrikt. Äggkartonger har dom :)

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
bobie81 skrev:

Har för mig att man inte ska ge dom apelsin om man ska ge dom till skäggagam. Kycklingfodret är näringsrikt. Äggkartonger har dom :)

Tror det bara är en skröna. Vet många som bara matar med apelsin och kycklingfoder och ger till skäggisar.

Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:
EmanuelKarl skrev:

Tror det bara är en skröna. Vet många som bara matar med apelsin och kycklingfoder och ger till skäggisar.


Apelsin är farligt för skäggagamer. Det är ingen skröna. 
Kackerlackorna blir vad de äter. 
Finns då många andra vettigare alternativ att ge dem istället för apelsin. 
Låter då ganska dumt att du rekommenderar att man ska ge dem apelsin då iaf.

Gurka fungerar utmärkt att ge just för vätskans skull. 
Självklart måste man ge annat också sen för näringens skull. 

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Flyers90 skrev:


Apelsin är farligt för skäggagamer. Det är ingen skröna. 
Kackerlackorna blir vad de äter. 
Finns då många andra vettigare alternativ att ge dem istället för apelsin. 
Låter då ganska dumt att du rekommenderar att man ska ge dem apelsin då iaf.

Gurka fungerar utmärkt att ge just för vätskans skull. 
Självklart måste man ge annat också sen för näringens skull. 

Vad rekommenderas för näringen då, det jag har hört har oftast varit apelsin. Det jag menade med gurka var att det inte är någon basföda.

Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:
EmanuelKarl skrev:

Vad rekommenderas för näringen då, det jag har hört har oftast varit apelsin. Det jag menade med gurka var att det inte är någon basföda.


Finns massor med andra grönsaker att ge.
Sen kan man även ge annat än grönsaker för näringen skull. 

388
460
australis66:
EmanuelKarl skrev:

Vad rekommenderas för näringen då, det jag har hört har oftast varit apelsin. Det jag menade med gurka var att det inte är någon basföda.


Hundmat, morötter och vattenkristaller. Fungerar fint. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild