Stora spindelbildtråden

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 22

Medlem i GHF
3095
1682
EmanuelKarl:

En Chromatopelma cyneopubescens. En trolig hona, har ömsat 2-3 gånger sedan förra bilde jag la upp på henne i tråden.


En utav mina två Hapalopus sp. "Colombia Large". En riktig snygging, här är den nyömsad.


Ytterligare en Hapalopus sp. "Colombia large".


En Brachypelma hamorii. Är lite osäker på arten, men tror att det är hamorii eller smithi. Dessvärre papperslös...


En annan Brachypelma, troligtvis samma som den förra, och även denna papperslös till min stora besvikelse...


En Brachypelma albiceps, ganska nyömsad.


Min lilla Selma, minns när hon var typ 3 mm i kroppslängd... Min första spindel, eller jag köpte ju två samtidigt som första egentligen. (Acanthoscurria geniculata)


Samma art som föregående, fast lite större. Hehe.


Acanthoscurria antillensis.


Pterinopelma sazimai.


Ibland får man krypa på golvet med burkar när spindlarna får för sig att springa ut. Lyckligtvis fångades denna Brachypelma albopilosum in efter att ha lyft på några terrarium.


Samma som på föregående bild.


STOOOOOOR Lasiodora parahybana hona.


Lite dålig bild, men geniculatahonor HATAR en ibland.

Medlem i GHF
3095
1682
EmanuelKarl:
Pterinopelma sazimai.


Min lilla Tore, Psalmopoeus irminia. Förstår inte hur folk kan ta kort på dom utan locket på??! Här hade jag tur och lyckades hitta ett tillfälle att lyckas med det.


Caribena versicolor sling.


En annan C. versicolor.

Medlem i GHF
3095
1682
EmanuelKarl:
JoakimLundgren skrev:


Har själv inga spindlar ännu, men denna arten finns på min önskelista. Kan du ta en bild på hela terrariet med?

Hej. Glö,de helt bort din kommentar. Har haft mycket att göra.

Här är lite bilder på terrarierna:

Här bor en skorpion (H. petersii) men då den klättrar i taket så ska den flytta till bättre burk (tar inte bort plastväxten som den klättrar via, den förgyller terrariet) och så ska min Lasiodora parahybana flytta in här istället.


Här bor geniculatan som JoakimLundgren undrade över terrariet till. Den bodde i ett annat terrarium när de tidigare bilderna togs.


Här bor min lite mindre geniculata. Här bodde den stora på tidigare bilder, men den flyttade till större och då fick den lilla ta över terrariet.


Här bor Lasiodoran jag nämnde. Dock lite trångt, och den puttar upp substrat mot dörren hela tiden, ganska tröttsamt.

85
144
Avic:

43
15
Reest:
Avic skrev:
Thrigmopoeus psychedelicus, India.

 Wow! Dessa var riktigt fina. Har bara sett ett fåtal bilder på sådana innan, men ser först nu hur balla de ser ut.
Får bli en addition till önskelistan tror jag ;)

43
15
Reest:
Blev inspirerad att fota lite, blev ett par på de som var ute.

0.0.1 B.vagans

A.geniculata    troligtvis hona

G.rosea (kan också vara porteri, har inte så stor koll på skilnaden)     också troligtvis hona
Och ja, vattenskålen blev påfylld direkt efter fotona togs :)

Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:
Hapalopus sp Colombia gross 



4
11
Erik93:

306
101
thatreptileguy:

85
144
Avic:
Reest skrev:

 Wow! Dessa var riktigt fina. Har bara sett ett fåtal bilder på sådana innan, men ser först nu hur balla de ser ut.
Får bli en addition till önskelistan tror jag ;)

1st sling, 1öms, 100euro. ;)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 22
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild