Vilda insekter utifrån

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

64
11
Tasmanen:
Nu har jag pratat med en snubbe på SVA och han sa att det inte finns några risker om djuren äter våra svenska småkryp. Att parasiterna som finns i dem är så artspecifika att de inte påverkar våra sällskapsdjur och att vi inte har farliga parasiter här som använder småkryp som mellanvärd (förutom för fåglar). Och inga direkt farliga bakterier heller :D
Vad tror ni om detta? Vågar ni utfodra med vilda insekter, sniglar och mask?

5114
3882
Tropfrog:
Jag själv skulle inte tveka. Men det är upp till var och en och jag skulle inte råda någon som är skeptisk att omvärdera det.

MVH
Magnus

99
86
murbo:
Tasmanen skrev:
Nu har jag pratat med en snubbe på SVA och han sa att det inte finns några risker om djuren äter våra svenska småkryp. Att parasiterna som finns i dem är så artspecifika att de inte påverkar våra sällskapsdjur och att vi inte har farliga parasiter här som använder småkryp som mellanvärd (förutom för fåglar). Och inga direkt farliga bakterier heller :D
Vad tror ni om detta? Vågar ni utfodra med vilda insekter, sniglar och mask?


Nja jag är mer orolig för alla tungmetaller och skit som finns i dom än parasiter då jag också fått höra den informationen att parasiterna som finns i Sverige inte är farliga för våra terrariedjur. :/
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild