Avel, fågelspindlar, 2013...

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

85
144
Avic:

Vilka arter ska ni para i år?

Själv ska ja para Avicularia. cf. aurantiaca, samt dom som hinner bli könsmogna hanar i år.

Väntar äggsäck på Avicularia laeta, Brachypelma smithi och Hapalopus sp. "Colombia large" (cf. formosus).

 

Mvh!


1228
464
leedragon:

intressant tråd,  tycker skulle vara kul  va  folk tänker avla på inte bara spindlar utan  också  alla möjliga arter, så man vet vilka fjur kommer at finnas i handel de kommande tid


17
11
ArcticDreamer:

Förhoppningsvis Ceratogyrus darlingi, Brachypelma smithi och Chromatopelma cyanopubescens!? Sen hoppas jag att mit Heterothele villosella-kollektiv blir fruktsamt! /Johan


85
144
Avic:

Nice! 

Jag ska inom kort även para Avicularia sp. Peru purple samt Heterotele gabonensis.

Mvh!


60
5
Xardas:

Jag skall snart para farsans Brachypelma smithi för 3dje gången här hemma. får hoppas att någon av parningarna biter.


85
144
Avic:

Hitta precis en äggsäck hos min Avicularia laeta!!!

Gött, äntligen!!!

 

Mvh!


85
144
Avic:

Vi har nu äggsäckar på Avicularia cf. aurantiaca -(Peru), samt Avicularia sp. Peru purple - (Peru).

 

Mvh"

 


270
80
Mjos:

85
144
Avic:

Vi hitta vår Brachypelma vagans idag med äggsäck!

Mvh.

 


6
1
matsel666:
Parade mina Pamphobeteus sp machalla den 1/10 och igår 26/11 så fick syn på äggsäcken som honan bevakar/sköter med moderlig kärlek 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild