Var köper man bönsyrsa?!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

1
0
aidaaina:
Hej!
Jag har länge vart intresserad av att ha en orkide bönsyrsa som husdjur, men hittar ingen som säljer de. Vet nån vart (Helt inom sverige) man kan få tag i en? 

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
aidaaina skrev:
Hej!
Jag har länge vart intresserad av att ha en orkide bönsyrsa som husdjur, men hittar ingen som säljer de. Vet nån vart (Helt inom sverige) man kan få tag i en? 

Finns lite överallt. På mässor brukar det finnas. Åk på en mässa nära dig och se om du hittar någon. Där kan man dessutom prata med en hel del trevligt folk.

Tänk på att orkideebönsyrsor är bland de svårare arterna att hålla, inte alls lika lätta som t.ex hierodula och sphodromantis. De verkar ävenvara kräsna när det kommer till mat

150
90
HameFall:
När jag köpte mina Orkidé bönsyrsor köpte jag dom utav herperschoise.se/

61
26
HerptilLasse:
Zooariet brukar ha

273
148
Flosker:
HC får hem ett 10 tal på måndag

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Flosker skrev:
HC får hem ett 10 tal på måndag

Vilken art?

273
148
Flosker:
EmanuelKarl skrev:

Vilken art?

Vet att det kommer Orkidé bösyrsor och 4 arter till. Du får fråga på deras FB sida. Eller vänta till senare i kväll så kommer nog information 

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Flosker skrev:

Vet att det kommer Orkidé bösyrsor och 4 arter till. Du får fråga på deras FB sida. Eller vänta till senare i kväll så kommer nog information 

Ok. Vet du om de har bord på mässan i Kungälv? Hade tänkt boka ett gäng bönsyrsor i så fall. Vet du om de fått in Deroplatys dessicata, söker flera då jag redan har 2 av denna fantastiska art

273
148
Flosker:
EmanuelKarl skrev:

Ok. Vet du om de har bord på mässan i Kungälv? Hade tänkt boka ett gäng bönsyrsor i så fall. Vet du om de fått in Deroplatys dessicata, söker flera då jag redan har 2 av denna fantastiska art

Ingen aning. 

273
148
Flosker:
Flosker skrev:

Ingen aning. 

Listan laddad på HC FB sida
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild