Vad är detta för art ?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

42
18
emel:

28
57
Anathema218:
Hur stor är den?

42
18
emel:
som en handflata kanske inkl benspann, ca 3 år gammal

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Kan inte säga garanterat men skulle gissa på Lasiodora parahybana. Skulle nog hjälpa med lite info. T.ex hur du fick tag i den. Vart och hur fick du tag på den, kom den med resväskan (och i så fall vilket land) osv. (tror inte så mycket på senare alternativet men tog bara det som exempel)

Skulle tro det är en adult hane om man kollar på kroppsbygnaden och så, och om det är en adult hane så talar det ju inte för L.P eftersom den blir rätt stor. Kanske kan vara en adult B.albopilosum. Men som sagt lite info om hur du fick tag på den osv skulle nog hjälpa.

42
18
emel:
Jag köpte ett gäng från en hemsida minns inte namnet men låg nere i skåne. beställde 2st emilia men fick denna som uppenbarligen inte va en emlila. (dom skickade sedan rätt utan problem och jag fick behålla denna)

har inte så mycket info att ge, skall sätta ut annons på den å vill gärna veta vad det är jag säljer eller skänker.

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
emel skrev:
Jag köpte ett gäng från en hemsida minns inte namnet men låg nere i skåne. beställde 2st emilia men fick denna som uppenbarligen inte va en emlila. (dom skickade sedan rätt utan problem och jag fick behålla denna)

har inte så mycket info att ge, skall sätta ut annons på den å vill gärna veta vad det är jag säljer eller skänker.

Troligen är det en adult hane  och den kommer nog inte att leva sålänge till. När de blivit adulta så springer hanar runt och letar hona och oftast varken äter eller dricker, och brukar då dö efter nån vecka som adulta. Så att sälja den är nog ingen ide äns. Tror nog B.albopilosum med tanke på storleken.

1275
1724
Falk:
Som EmauelKarl säger

42
18
emel:
Tack för svar! någon som vill ha han? tar med till Borås isåfall :) riktig annons kommer ut med. skänkes
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild