Terrarium bygge, vilken groda

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Tomten:
Hej jag har funderat på att bygga ett eget terrarium och skaffa ca 3 grodor. Har aldrig haft något förut, har några frågor. 
1. kan man blanda olika arter?
2. Vilken art ska man välja? vill ha stor eller färglad att kolla på och är aktiv på dagen.
3. Går det att köpa regnsystem och sätta in i mitt terrarium eller går det att göra ett eget?

Det är min första gång jag har något terrarium men jag kommer vara väldigt noga, är en riktig djurvän.

Tänkte göra terrariumet ungefär 1.5m  brett vet inte riktigt höjd och djup, vad rekommenderas till 3 grodor?

Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:
Tomten skrev:
Hej jag har funderat på att bygga ett eget terrarium och skaffa ca 3 grodor. Har aldrig haft något förut, har några frågor. 
1. kan man blanda olika arter?
2. Vilken art ska man välja? vill ha stor eller färglad att kolla på och är aktiv på dagen.
3. Går det att köpa regnsystem och sätta in i mitt terrarium eller går det att göra ett eget?

Det är min första gång jag har något terrarium men jag kommer vara väldigt noga, är en riktig djurvän.

Tänkte göra terrariumet ungefär 1.5m  brett vet inte riktigt höjd och djup, vad rekommenderas till 3 grodor?


Kika på skötselråden här på sidan. Då får du ett bättre humm om vad de olika grodorna behöver och vad som intresserar dej mera.
Man brukar inte rekommendera att mina arter.

2
0
Tomten:
Flyers90 skrev:


Kika på skötselråden här på sidan. Då får du ett bättre humm om vad de olika grodorna behöver och vad som intresserar dej mera.
Man brukar inte rekommendera att mina arter.


tack ska göra det, hur mycket vatten behöver dom? räcker det med en vattenyta på 30cmx30cm med vattenfall?

Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:
Tomten skrev:


tack ska göra det, hur mycket vatten behöver dom? räcker det med en vattenyta på 30cmx30cm med vattenfall?


Omöjligt att svara på när man inte vet vilket art du pratar om. 
Lite som att fråga "Hur långt är ett snöre?".

Alla olika arter kräver helt olika saker.

2966
1645
Hoggaforfan:
Tomten skrev:


tack ska göra det, hur mycket vatten behöver dom? räcker det med en vattenyta på 30cmx30cm med vattenfall?

1. Ja om man har stort terrarium, vet vad man gör och väljer rätt arter. Men rent generellt är 1 art per terrarium att rekommendera

2. Dendrobates tinctorius har många färgvarianter, är framme på dagen och syns. Behöver dock 0.35kvm. Hörs ej
Epipedobates anthony är framme med och hörs, fungerar i 30x30 med vattenfall och liten vattenyta


Här är bra info:
www.terrariedjur.se/?page=info&sub=terrarium&tsub=l80

3. Går att köpa färdiga, smidigt men låter oftast mer eller mindre. Går även att köpa pump, med rätt pump blir det lite dyrare, lite mer jobb men tyst. Smaksak.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild