Reeves kärrsköldpadda mått/ålder

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5
3
MiraV:
Hej alla! 
Mitt första inlägg här på forumet nu då :-)
Har tagit över 2 Reeves kärrsköldpaddor. De hade inte sina optimala förhållanden hos tidigare ägare, och jag jobbar nu för fullt på att bygga upp en bra miljö. Jag läser ALLT jag kan komma över och har hittat mycket nyttigt här bl.a!
Men det jag inte lyckats hitta är något fiffigt sätt att ta reda på ålder? Förra ägaren hade dem i 2 år, och första ägaren runt 4 år sägs det. Alltså gissningsvis ska de vara runt 6 år. Jag vill dock veta lite mer exakt (har inte lyckats spåra första ägaren för att fråga när de köptes). 
Jag har mätt sköldpaddorna (längden på skalet, rak linje från topp till botten), och honan är 14 cm lång, hanen är 10 cm lång. 
Nu undrar jag om ni som vet ålder på era sköldpaddor kan bistå mig med mått på dem? Så jag har något att jämföra med? :-)

Bild på Skölda! Och bild på Tage under. 
(Sonen fick välja namn :-D)

2
0
Jiiv:
Hej

Gammal tråd, men ändå.

Din kille är nog inte så mycket äldre än vad som sagts, gissningsvis... eftersom han har så mycket färg kvar på sig. 

Vet inte hur gammal min gubbe är, pga liknande historia. Det sades att han var gissningsvis 8 år när han kom. Vilket kanske stämmer, eftersom han var helsvart redan då. 

Nu är han ungefär 12 cm. Gissningsvis 15 år då. 


Här "väl gömd" på botten.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild