Frågor om leopardgecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SHF
49
10
Eublepharis:
Jag har en Leopardgecko hona som är 1,5 månad gammal ungefär, tanken är att jag vill ha henne tillsammans med en hane.
Borde hon vara vid en viss ålder när det ska bo en hane med henne? Eller ska man köpa en hane på ungefär samma ålder så de bor tillsammans nu när de är små tills de blir stora?

15
21
Aloe:
Jag håller alltid varje gecko i sin egen låda, såvida inte i avelssäsongen. Eftersom de kan slåss och tappa svansar. Vuxna tjejer kämpar också med varandra gång på gång.

Om du insisterar att geckor tillsammans ska du se till att de har samma storlek. Annars kan den mindre vara ätit upp av den större som maten. Bara en enda bit, du kommer att förlora det.

För en 1,5-månaders gecko är det viktigaste att hålla den andra gecko av samma ålder och storlek om du sätter dem ihop.

Medlem i SHF
49
10
Eublepharis:
Okej tack så mycket för hjälpen:)

Medlem i SHF
49
10
Eublepharis:
Har två leopardgeckos var av den ena jag brukar få hjälpa till med att ta bort huden från huvud och tår när hon ömsar. Brukar alltid vara noggrann med att allt är borta men såg idag att hennes ena tå är jätte smal och ser ut som att den kommer trilla bort.
Vet om att om gamal hud sitter kvar på tårna kan dem ramla av pga stoppad blodflödning. Undrar om det växter tillbaka en ny tå eller om det är farligt för geckon på någon vis?

Medlem i SHF
49
10
Eublepharis:

459
138
Pakke:
Tildaceric skrev:
Har två leopardgeckos var av den ena jag brukar få hjälpa till med att ta bort huden från huvud och tår när hon ömsar. Brukar alltid vara noggrann med att allt är borta men såg idag att hennes ena tå är jätte smal och ser ut som att den kommer trilla bort.
Vet om att om gamal hud sitter kvar på tårna kan dem ramla av pga stoppad blodflödning. Undrar om det växter tillbaka en ny tå eller om det är farligt för geckon på någon vis?


Efter en tå ramla av, kommer den aldrig växa en ny tå tillbaka tyvärr. Så får hon leva med det i hela livet ut. Och nej, det är inte farligt på nåt vis och hon inte lider av det så länge går det bra.

1
0
NovaHildestrand:
Hej! Jag har en fråga om nån skulle kunna svara på den, såhär jag har haft min leopardgecko i 1 år nu och vi har ett starkt band och han mår bra äter bra har fukt grotta men ändå så här om veckan så ömsade han och så fastnade det lite öms på hans tår och jag försökte få bort det men det gillade han inte alls både med vatten och med pincet. Gjorde allt jag kunde men fick bara bort lite och nu så ska han ömsa igen och så ser jag att på den tån så har det svullnat upp och blivit rött på tippen av tån där han hade kvar öms och nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild