Få tag i 2 Tarantellor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Pierre80g:
Hej!
jag skulle gärna vilja få tag i en Pterinopelma sazimai
eller en haplopelma lividum.

finns det någon som föder upp eller vet vart jag kan få tag i dessa?
Mvh
Pierre

43
15
Reest:
Hej, har sett annonser för båda på köp/sälj sidan, P.sazimain var en Sling dock.
Du borde kunna hitta dem om du kollar igenom annonserna där.

Sen fanns båda på www.thespidershop.co.uk senast jag kollade, se till så att individen du köper är Captive Bread och inte vildfångad bara (står i produktbeskrivningen).

1275
1724
Falk:

Jag skulle råda dej att inte köpa från butiker som säljer vildfångade djur även om du själv köper cb.

Sen gissar jag på att du är en nybörjare i tidigt stadie så därför avråder jag dej starkt från att skaffa något från den gamla världen tex Haplopelma spp.

 


43
15
Reest:
Falk: skrev:
Sen gissar jag på att du är en nybörjare i tidigt stadie så därför avråder jag dej starkt från att skaffa något från den gamla världen tex Haplopelma spp.

 


Jag antog att du var nybörjare eftersom du frågade efter just dessa, men Falk har helt rätt. Om du inte har mycket erfarenhet med spindlar bör du ej köpa någon av dessa.

305
150
SunshineGeckos:
Har lite svårt för att folk säger "tarantellor" (som säkert är en försvenskad variant på engelska "tarantula") istället för fågelspindlar.  
Vill inte uppfattas som någon bitterkärring eller något,  men ändå.  :/

7
0
ricck:
Pierre80g: skrev:
Hej!
jag skulle gärna vilja få tag i en Pterinopelma sazimai
eller en haplopelma lividum.

finns det någon som föder upp eller vet vart jag kan få tag i dessa?
Mvh
Pierre



Kanske spidersworld har?

När jag började med spindlar för 13 år sedan köpte jag 7 st pterinochilus murinus 1 hona och 6 slings. I dag har jag och frun över 150 spindlar. :)

Men ja du borde kanske börja med något lugnare som falk säger :)

43
15
Reest:
Reest: skrev:

Jag antog att du var nybörjare .

Ojojoj, antog att du INTE var nybörjare ska det vara!
My bad.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild