Reeves sköldpadda vikt

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

7
1
lantratova:
Hej, 

Var hos veterinären i december och vår 7 åriga sköldpadda vägde då 154g vilket veterinären tyckte var bra vikt då vi inte övergöddat vår pojke som många tyvärr gör i vanliga fall. Har sedan dess sett till att väga honom ca 2 gånger per månad. Idag väger han 181g vilket är en stor skillnad tycker jag. 

Har försökt hitta info på nätet om optimala vikten på den här rasen men hittar inget. Är det nån här som har rekommendation på vikt? Vad väger era reeves? 

5
3
MiraV:
Hej! Verkar vara dålig respons? Ingen svarar på min tråd heller (fast iofs la jag ut den igår bara).
Jag har 2 Reeves och de ska vara runt 6 år, men jag vet inte säkert (därav min fråga i min tråd haha). Men jag skriver vikten på mina reeves ändå, kanske är till hjälp i alla fall? 
Min hona väger 272 gram (hon är 14 cm lång)
Min hane väger 177 gram (han är 10 cm lång). 
Har nyligen tagit över dem, men enligt tidigare ägare är de runt 6 år alltså. 

En liten undran? Till vänster om ditt inlägg, under profilbilden, så ser man ju symbol för hur många som gillat? 
Men vad står pratbubblan för? Det står 6 på den, men jag kan inte se att du fått några svar? 

/Mira

593
551
Redfoot:
Hej.
Pratbubblan visar hur många inlägg du gjort. Beträffande vikt och ålder på paddor så är det inte något som går hand i hand. De kan mycket väl vara den ålder som förra ägaren påstå.
/R
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild