Hundmat till syrsor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

44
14
Linus94:
Funderar lite på hur det fungerar att ge hundmat till syrsor. Köpt ekologiska äpplen, havregryn och morötter. Dessvärre inte sojamjöl (vet inte om det finns). Hundmaten vi har hemma är av högkvalité men vet inte om den är ekologisk. Spelar det någon roll? Hur gör ni?

Administratör
Medlem i SHF
565
710
Hanna:
Hört att det är för mycket protein eller dylikt i hund- och kattmat.

44
14
Linus94:
HappyLucky skrev:
Hört att det är för mycket protein eller dylikt i hund- och kattmat.


Räcker det alltså med frukt och grönt samt sojamjöl och havregryn? 

43
7
smulan_gazelle1305:
Linus94 skrev:
Funderar lite på hur det fungerar att ge hundmat till syrsor. Köpt ekologiska äpplen, havregryn och morötter. Dessvärre inte sojamjöl (vet inte om det finns). Hundmaten vi har hemma är av högkvalité men vet inte om den är ekologisk. Spelar det någon roll? Hur gör ni?


Jag gör eget insektsfoder av fiskmat, havregryn och liiiite kattmat. Mixar det i en vanlig blender sen.

Mina insekter är friska och de innehåller mycket protein, fiber och vitaminer! Ger också frukt och grönt varje dag (nästan).

Har B. dubia och har en ägg-kartong i deras bur. Brukar strö på pulvret som blir av receptet på den. De står och äter de och är nöjda. Sen skakar jag bort överbliven mat och byter äggkartong 1gg/v.

Detta funkar rätt bra till mina gräshoppor också så det kommer nog funka för dina syrsor
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild