Små ödlor eller salamandrar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
akumas7:

Hej Hej

Jag är ny på deta forum och deta blir mitt första inlägg :) Jag har ett litet akvarium hema som jag tänkt at jag vill ha en liten ödla i och om ni tycker att det är för litet så blir det jätte bra med en salamander.

Storleken på akvariet är 30x30x30cm :) Och hällst så skulle en liten ödla vara kul, om det är för liete så kom gärna med förslag på andra roliga djur. Det går et att ha fiskar i längre (tror jag) då det varit en hamster i det i några dagar, medan djuret var sjukt.

Tål ödlor och liknande djur att man tvättar ur akvariet med diskmedel eller tvål? Eller ska jag använda stål ul? Det är kalkavlagringar som jag vill ha bort ifrån rutorna.. Samt att jag måste tvätta av själva akvariet från det förra djuret :)

Hällsningar


309
239
Gogs:

Kalkavlagringa tar du enklast bort med ättika bara så du vet =)

Skulle kunna funka med jungfrugecko i den burken skulle jag kunna tro... Har för mig de inte kräver så stort utrymme....


234
49
costanza:

Sammetsgeckon e väldigt fin o borde funka där.


733
295
markusbabs:

Är det ett akvarium så blir ju det första problemet ventilationen, man kan såklart modda akvariet men,  Vill du ha ett bra terrarium så finns Exoterra, dom har ju billiga burkar med samma mått du beskriver, kostar inte många hundra :)  Enligt mig är det enklast att ha reptiler i terrarium och inte akvarium :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild