Vad är detta?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Dessa kryp hittade jag hos min lilla vandrande pinne (Sungaya inexpectata). Terrariet är en godislåda med lufthål. Bottenmaterialet är plantation soul från exporterar. Det är en gren utifrån och jag matar den med sallad från växthuset om det kan ge några ledtrådar

3
0
lvsh62:
Vilken storlek är den ungefär? Skulle kunna vara någon sorts stövslända (sv.m.wikipedia.org/wiki/Stövsländor) av gruppen Psocomorpha. Det syns dock inga antenner på bilden vilket får mig att undra ifall den har några eller att antennerna är väldigt smala? Oavsett jag byta ut alla kvistar, bottenmaterial och övrigt i lådan. Insekten har förmodligen kommit med utifrån på någon kvist eller salladsblad, men det är inte omöjligt att den kommit in i lådan ifall du haft något öppet fönster i närheten? Aldrig haft problem med skadedjur hos några av mina insekter hitils, kan dock tänka mig att många andra insekter skulle trivas väldigt bra i pinn-klimat. :) 

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
lvsh62 skrev:
Vilken storlek är den ungefär? Skulle kunna vara någon sorts stövslända (sv.m.wikipedia.org/wiki/Stövsländor) av gruppen Psocomorpha. Det syns dock inga antenner på bilden vilket får mig att undra ifall den har några eller att antennerna är väldigt smala? Oavsett jag byta ut alla kvistar, bottenmaterial och övrigt i lådan. Insekten har förmodligen kommit med utifrån på någon kvist eller salladsblad, men det är inte omöjligt att den kommit in i lådan ifall du haft något öppet fönster i närheten? Aldrig haft problem med skadedjur hos några av mina insekter hitils, kan dock tänka mig att många andra insekter skulle trivas väldigt bra i pinn-klimat. :) 

Då en av pinnarna ska få flytta ssnart då den nästan växt ur burken så kan ju den andra få hänga med. Kan tyvärr inte byta bottenmaterialet då det ligger ett 20-tal pinneägg där. Tror inte den gör så mycket skada. Får hålla uppsikt över burken och byta inredning så snart som möjligt. Tack för svar

3
0
lvsh62:
Förstår, förhoppningsvis är det bara en tillfällig besökare!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild