Avicularia versicolor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

47
9
Avicularia:
Ska köpa min första spindel och blir en Avicularia versicolor! Kanske inte är den bästa nybörjar spindeln men jag har läst på väldigt mycket om arten så det ska inte vara några större problem.
Men mitt stora problem att hitta just denna art, haha! Vill helst ha en sling. Undrar om det finns någon bra djurbutik i Stockholm för att moljligtvis hitta denna?

Tack på förhand

Tips uppskattas också!

93
49
Majjen13:
Avicularia skrev:
Ska köpa min första spindel och blir en Avicularia versicolor! Kanske inte är den bästa nybörjar spindeln men jag har läst på väldigt mycket om arten så det ska inte vara några större problem.
Men mitt stora problem att hitta just denna art, haha! Vill helst ha en sling. Undrar om det finns någon bra djurbutik i Stockholm för att moljligtvis hitta denna?

Tack på förhand

Tips uppskattas också!



Hej!

Du kan pröva att kontakta CRT i Haninge tele 08-777 33 21 de har ofta spindlar, ormar, ödlor, grodor m.m inne. Har de inte din modell så fixar de säkert att ta hem en inom några dagar! De är bra på "kryp"

47
9
Avicularia:
Majjen13 skrev:



Hej!

Du kan pröva att kontakta CRT i Haninge tele 08-777 33 21 de har ofta spindlar, ormar, ödlor, grodor m.m inne. Har de inte din modell så fixar de säkert att ta hem en inom några dagar! De är bra på "kryp"


Hej,
Tack så mycket! ska kika :)

1275
1724
Falk:
Jag har själv haft en drös med A. versicolor samt haft lyckad säck på dessa. 

Jag skulle inte rekommendera att skaffa en första eller andra stadiet sling av dessa utan hellre en som har passerat slingstadiet. 

Dom funkar kanon som nybörjarspindlar i övrigt men man får vara beredd på dom snabbt kan springa ur burken. 

Ska du köpa ifrån en butik så försäkra dej om att det är fångenskapsuppfödda djur och inte vildfångade. 

Att finna arten sommartid brukar vara lätt då dom är enkla att få säck på.

64
81
Gorfl3x:
Avicularia versicolor har bytt namn till Caribena versicolor btw. 

47
9
Avicularia:
Falk skrev:
Jag har själv haft en drös med A. versicolor samt haft lyckad säck på dessa. 

Jag skulle inte rekommendera att skaffa en första eller andra stadiet sling av dessa utan hellre en som har passerat slingstadiet. 

Dom funkar kanon som nybörjarspindlar i övrigt men man får vara beredd på dom snabbt kan springa ur burken. 

Ska du köpa ifrån en butik så försäkra dej om att det är fångenskapsuppfödda djur och inte vildfångade. 

Att finna arten sommartid brukar vara lätt då dom är enkla att få säck på.

Hej,
Har redan beställt två Caribena versicolor slingar. Har läst en del och har ett stort grepp hur jag dens miljö ska vara. Viktigt med cross ventiliation och en bra nivå med luftfuktighet, inte för mycket eller för lite. 

47
9
Avicularia:
Gorfl3x skrev:
Avicularia versicolor har bytt namn till Caribena versicolor btw. 

Det har jag full koll på såg inlägget hära på forumet tidigare, haha. Tack att du påpeka!

1275
1724
Falk:

Gorfl3x skrev:
Avicularia versicolor har bytt namn till Caribena versicolor btw. 



Det var det jävligaste =)

 

zookeys.pensoft.net/articles.php?id=10717


1275
1724
Falk:
Avicularia skrev:

Hej,
Har redan beställt två Caribena versicolor slingar. Har läst en del och har ett stort grepp hur jag dens miljö ska vara. Viktigt med cross ventiliation och en bra nivå med luftfuktighet, inte för mycket eller för lite. 




Det har du läst på Arachnoboards antar jag =) Fast ventilationen är inte problemet med att dom trillar av pinn

47
9
Avicularia:
Falk skrev:




Det har du läst på Arachnoboards antar jag =) Fast ventilationen är inte problemet med att dom trillar av pinn

ventilation är minst lika viktigt som fuktighet har jag läst på många olika källor inte bara från en. ! Det är svårt att veta exakt varför dem dör det kan vara naturligt, skev genetik eller andra orsaker inte alltid lätt att veta antar jag(ska inte säga något har aldrig haft spindel haha). är noob med spindlar men har läst en del och det är från folk som har lång erfaranhet. internet är en guldkälla för information men kan också vara en del information som inte är korrekt. Därför har jag läst mycket och från olika källor för att se vad som det pratas mest om.
Som du sa att jag hellre ska köpa en större spindel då slings  verkar vara allmänt känsligare. Men nu har jag beställt två slings och dem skickas på måndag. 

Har köpt kokos fiber, bark för att klättra på och några micro små tysta syrsor. Två små burkar för slings men dem är inte så höga tror dem endast var 5cm höga (kanske räcker)  men tänkte i helgen leta efter något bättre åt dem .

 Har du tips är jag tacksam :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild