Värmesten

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

63
0
bubbelrollerboy:

hejhej! undrar om någon vet om det finns värmestenar som går på batterier? isåfall vart ?


205
25
Strunten:

Värmestenar är inget jag skulle rekommendera då dom lätt blir överhettade och bränner djuret. Iofs kan det ju gå med en dimmer. Men nej matta eller kabel son gäller! Och batterier förresten? Ska du köra AA batterier sp får du byta varannan dag eller varje dag för att hålla den igång? Hmm blir dyrt det!


733
295
markusbabs:

En varmvatten flaska håller nog sig varm längre ;) haha Billigare också :p 


1662
779
fluffis:

Hej! Varför vill du ha värmesten till ormar? Värmematta känns mer användbart och jag har hört färre skräckhistorier om dem :) En dimmer rekommenderas starkt om du ska ha värmesten och dimmern sätter man på sladden. Inga batterier alltså :) Med dimmern kan du reglera så att du får rätt temperatur. Kontrollera temperaturen ofta. 


63
0
bubbelrollerboy:

ser ut som att värmesten inte är något att rekomendera. har precis bytit till ett större terraium ock får inte riktigt upp till den värmen jag vill ha. har hört att man både kan ha värrme mattan i terrariet och under om man har glas terraroum vilket ger bäst värme och är säkrast för ormeb?


340
91
Copa:

Har du glas terrarium är det ju smidigt och bäst att ha mattan under terrariet.. bara tänka på att lägga frigolit under terrariet. finns en brandrisk ifall terrariet står direkt på bänken.. Måste finnas luftspalt så att värmemattan inte överhettas


1662
779
fluffis:

Hur har du det nu och vilka temperaturer når du upp i? Jag har själv inga glasterrarier och det beror framförallt på två saker: dels för att de är tunga och dels för att de inte brukar ha särskilt bra ventilation anpassat till ormar. Det första jag hade gjort hade varit att se över in- och utsläpp för luften och särskilt utsläppet eftersom temperaturen är för låg. I värsta fall sitter luftutsläppen i taket och då går onödigt mycket värme ut där.


63
0
bubbelrollerboy:

stämmer bra ventilationen sitter i taket finns det något bra o snyggt sätt att täcka igen en bit av den ?? just nu kommer det bara upp till 30-33 gradet på dom platserna där lampan lyser och där de inte är diret strålar så är det bara 22-23 grader 


733
295
markusbabs:

Vad är det för djur du har?

Du kan ju alltid lägga dit en plastbit, eller tejpa på lite genomskinlig tejp,  Jag gick till pendeltåg stationen och lånade en såndär plastbit som håller fast metro nyheterna  ;) Höhö 

Ps, Jag ska lämna tillbaks den ;)


63
0
bubbelrollerboy:

jag har en boaorm :) jaa kanske kan funka eller en glas skiva

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild