Yoshi är på bättringsvägen:)!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

8
0
Yoshi:

Vill tacka för allt engagemang, tips och goda råd ni bidragit med via Inboxen. Det börjar ge resultat och jag har gjort en enkel film om vår "resa" som ödlepassare;)!

 


269
60
Jonas:

så jävla trevligt att se bra jobbat.


295
270
barkskog:

Tur att ödlan kom till en engagerad "ödlepassare". Roligt att se att det verkar gå åt rätt håll.

Utpräglat solande arter mår bäst i intensivt ljus. Man måste ta till HID-lampor för att ge belysningsstyrka som är högre än skugga.

Lampan som köptes till Yoshi: 

skoldpaddsgrejer.shop.textalk.se/belysning/hid-belysning/solar-raptor-hid-50-w.html

 


266
18
Jazen:

riktigt toppen jobbat!!!!!


340
91
Copa:

Kanon bra jobbat.. Två tummar upp!!!!!


205
25
Strunten:

Man blir ju rörd av detta! Sjukt bra jobbat! :)


8
0
Yoshi:

Tack alla!
Jag har rehabiliterat en del djur: fågelungar av olika slag, ekorre, föräldralösa chinchillabebbar och kattungar, har haft en raskattsuppfödning och har idag både hund och katter i familjen men INGET av alla dessa djur har haft så många parametrar/kravspecar i sin omvårdnad som Yoshi. Eller kanske det bara känns så för att jag startade på kunskapsnivå noll för snart tre veckor sedan?

Jag är såklart överlycklig över att mina ansträngningar verkar ha gett resultat, det värmer att se Yoshis nyfikna blick och jag inbillar mig att han ser glad ut. Samtidigt har jag en växande irritation över all felaktig information som finns: Skäggagamen beskrivs som lättskött och en bra nybörjarreptil och folk köper den till sina barn. Lättskött, jodå om korrekt terrarium, utrustning och belysning obligatoriskt medföljer vid själva reptilköpet.

Det finns seriösa uppfödare, oseriösa uppfödare och djuraffärer. De allra flesta ur de två senare kategorierna skulle kanske få sig en tankeställare av att titta på filmen...

Hans ägare kommer hem i morgon men jag tänkte be att få behålla Yoshi ett tag för att försöka lära honom att äta själv sen är det nog dags för mig att skaffa en egen skäggis, är helt betagen av hur stor personlighet det kan bo i en liten ödla♥!


91
8
Saraldor:

starkt jobbat av dig, och jag håller med dig tyckr inte alls att de är någon nybörjar ödla, absolut  inte, jag har 2 st som jag har tagit hand om eftersom de blivit vansköta. 

och ja de har en otrolig personlighet, de är nyfikna och de vill gärna se vad som händer och sker, iallfall är link och zelda sådana. 

Men bra jobbat och det är kul att..

 


234
49
costanza:

Kul att höra! Skäggagamer är verkligen inte den enklaste ödlan att ha och ja tycker inte det är den optimala nybörjarödlan, en fd flickvän hade några andra arter jag tyckte var bra mycket enklare o mindre grejer att hålla reda på. Med det sagt så är dom ju inte jättekrångliga heller, så länge man har rätt belysning brukar det gå mycket bra. De är ofta väldigt aktiva ödlor när man har bra uvb/uva och tack vare deras lugna beteende blir de inte stressade och får problem med att äta bra osv. Håller tummarna för yoshi!


181
110
Stina:

awwwww jag smälter! Så väldigt bra gjort av dig!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild