Red runner

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

248
40
Yoshi123:
Hej jag vill veta och om blatta lateralis (red runner) är lämpliga foderdjur och hur man odlar såna.

Medlem i SHF
241
342
Kakmonstret:
Hej,

Jag tycker de är kanonbra! Men var beredd på att de verkligen är runners, de är snabba. Förökar sig rätt snabbt. Jag har mina bara i en plastback med nät i nästan hela taket. Ger hundtorrfoder, morötter och vattenkristaller.

/Andreas

248
40
Yoshi123:
OK bra att veta.

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Kan bli skadedjur om de rymmer, kanske kan vara bra att veta m du inte redan känner till det.

248
40
Yoshi123:
EmanuelKarl skrev:
Kan bli skadedjur om de rymmer, kanske kan vara bra att veta m du inte redan känner till det.

OK men kan de klättra på glas och finns det några kackerlackor förutom red runnern och dubien man kan använda som foder.

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Yoshi123 skrev:

OK men kan de klättra på glas och finns det några kackerlackor förutom red runnern och dubien man kan använda som foder.

De klättrar inte på glas. Du kan använda de flesta kackerlackor som foderdjur, lite beroende på vissa djur som käkar det och om de är produktiva m.m. Men de fllesta produktiva och hyfsat snabbväxande fungerar bra. Blaberus släktet är ett exempel.

248
40
Yoshi123:
Men hur är E javanica och B craniifer. Vilken är säkrast och hur förvarar jag dem och hur får man dem och föröka sig.

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Yoshi123 skrev:
Men hur är E javanica och B craniifer. Vilken är säkrast och hur förvarar jag dem och hur får man dem och föröka sig.

B.Caniifer kan inte klättra på glas,det kan javanica. Javanica är väldigt långsamväxande och kanske inte bästa valet. Båda förökar sig mycket om de får mycket mat, sallad är uppskattat,och bottensubstrat samt att man spprayar lite.

248
40
Yoshi123:
Men hur stor blir en B craniifer och kan man använda dem som foder till en leopardgecko och vart kan man få tag i såna.

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Yoshi123 skrev:
Men hur stor blir en B craniifer och kan man använda dem som foder till en leopardgecko och vart kan man få tag i såna.

De blir ca 10cm. De är väldugt bra foder, men vuxna är lite stora för en gecko. Men nymfer i lagom storlek funkar bra. Vart man får tag i dom vet jag inte, men tror jag såg en annons på döskallar (svenska namnet på caniifer) här på sidan för inte sålängesedan
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild