Hjälp! Smådjur i mitt terrarium!?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

59
7
Woolf74:
Har fått massa konstiga små vita djur och som vita "maskar" hos mina tusenfotingar!!! Är d farliga!?

97
93
knotan:
Kan tyvärr inte förstora bilden i mobilen så jag har svårt att se. Om jag ska vara helt ärlig så ser jag bara millipederna. Ska ändå gissa lite :)
De små vita djuren kan vara kvalster (förmodligen av "städ-typ") eller vilket kanske är mest troligt hoppstjärtar. Om de studsar iväg när man petar på dem är de hoppstjärtar.
De små vita maskarna kan vara nematoder eller fluglarver, men de kan också vara millipedungar. Har de tydliga segment, massa små ben under sig och rullar ihop sig till en liten boll när du petar på dem så är de millipeder. Isåfall, grattis!

59
7
Woolf74:
knotan skrev:
Kan tyvärr inte förstora bilden i mobilen så jag har svårt att se. Om jag ska vara helt ärlig så ser jag bara millipederna. Ska ändå gissa lite :)
De små vita djuren kan vara kvalster (förmodligen av "städ-typ") eller vilket kanske är mest troligt hoppstjärtar. Om de studsar iväg när man petar på dem är de hoppstjärtar.
De små vita maskarna kan vara nematoder eller fluglarver, men de kan också vara millipedungar. Har de tydliga segment, massa små ben under sig och rullar ihop sig till en liten boll när du petar på dem så är de millipeder. Isåfall, grattis!


Om det bara var bebisar, när du säger det så låter det mer som fluglarver :/ jag vet att bilderna inte va bra men de va så små och omöjlig att fokusera på haha 

okok så hoppstjärtar eller kvalster, intressant! :D

tack så mycket!! 

Administratör
Medlem i SHF
565
710
Hanna:
Planarier?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild