Myror

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

6
5
slippy:
Hej, de senaste dagarna har jag blivit intresserad av myror. Hade tänkt gå på mässan i Malmö den 27 maj och undrar om ni vet någon som kommer sälja någon drottning judt då?

97
93
knotan:
Kolla in den här hemsidan: world-of-ants.com 
Såg att de inte hade så mycket inne just nu dock. Tänk på att en del av arterna knappast är för nybörjaren.
Det har varit ok att importera insekter (som inte är växtskadegörare) från EU utan tillstånd, men jag vet inte om det fortfarande är så.

97
93
knotan:
Kom på att det är många år sedan jag intresserade mig för myror. Finns de som har mycket bättre koll på detta. Jag tror att du hittar dem här: antkeepers.com (myrstaden hade visst nytt namn).

6
5
slippy:
Ok, dessvärre vill jag ha en drottning så fort som möjligt och vill kunna titta på hon med egna ögon men skulle du rekommendera en tropisk art?

97
93
knotan:
Det finns säkert både tropiska och svenska arter som är lämpliga för nybörjaren. Om du kan tänka dig att vänta några månader så kan du nog fånga en drottning själv. Brukar vara ganska enkelt när de svärmar. 
Kolla på forumet jag tipsade om så kan du nog få bra råd och tips om hur du ska starta igång din myrkoloni.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild