Hjälp med prisklass på egetbygge av terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Serpen:

Tjenaremors.

Byggde ett större terrarium till min lilla jaguar-flicka i somras, men märker dock att hon växer snabbt. Så jag känner att jag vill uppgradera mig något genom att sälja det nuvarande terrariet komplett med glas, värmekällor, växer m.m och ge mig på ett nytt bygge..

Min lilla fråga är bara, vad kan ett sådant terrarie vara värt i en intresserad köpares ögon? Jag har själv lagt ner strax över 3 lakan för rubbet.. Frågan är bara, är det mindre värt idag, eller tvärtom då allt är "custom-made" ???

 

Från en lite halvlöjlig fråga till ett löjligt klipp som jag slängde ihop i somras, men här är bildspelet från när terrariet byggdes från spånskivor till inflyttning av min tös! 

Är tacksam för svar :) 

Mvh / Matte


www.youtube.com/watch?v=9YP99SyOeHw


366
156
Linus:

Jag skulle helt klart säga att försäljningskostnaden ska vara lägre än byggkostnaden, eftersom det är begagnat. Annorlunda hade dock varit om det var byggt för att säljas utan att ha använts!


1662
779
fluffis:

Andrahandsvärdet är tyvärr mycket lågt på de flesta terrariegrejer.


733
295
markusbabs:

På blocket kan man ju se i stort sett nya terrarium för några hundra lappar.


32
2
Cobra_84:

Det beror helt på i vilket skick terrariet (och övriga grejer) är i vid försäljning men 50% lägre än nypris är ett bra riktmärke på vilka beggagnade prylar som hellst tycker jag.

Man ska ju lixom inte behöva skänka bort prylarna!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild