Crested gecko mat hjälp!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

126
64
Mikachu:

Nu när jag kan arbeta igen så har jag kommit till utfodringsdelen av projektet.. Har inte långt kvar nu! Ge mig en inblick i hur folk matar sina geckos och vad som händer! :)

1. Vad ger ni era crested geckos, correlophus ciliatus, att äta? Hur ofta ungefär?

2. Tycker du att dom påverkas speciellt av något, tex växer fortare av protein, dör av citrus etc?

3. (ang CGD) Vill de äta ur en skål på marken eller vid en 'foderstation' högre upp?

4. (and insekter) Tycker geckon om insekter? Om den gör det, släpper du in syrsor i terrariet, eller
matar du dom med pincett?

5. (ang vatten) Har du vattenskål eller låter du dom bara dricka från blad/glasväggarna? Varför/varför inte ha vattenkål/låta geckon dricka vatten bara från bladen?

Svara gärna på det ni kan! :)


266
18
Jazen:

Kan väl svara ang min då.

1.Basfödan består av CGD,bytes ut varannandag och nymf dubior 1ggr/veckan.

2.min är såpass liten så den växer i jämn takt allt eftersom,inte märkt att den skulle växa snabbare av viss föda.

3.jag har min vattdn och foddr station högt uppe,magnetberg,vilket han vistas på varje natt.

4.ja den gillar insekter,bara gett dubior änsålänge.jag släpper inte lös dom,har dubiorna i en glas skål som jag placerar högt uppe på  magnet berget,den äter från skålen utan problem.

5.jag har alltid en liten vattenskål som byts varjedag,den också högt uppe.

Alltid bra o gardera sig att det finns vatten då droppar inte stannar kvar 24/7


741
681
Binks:

Jag gör liknande som den ovan mig men jag har skålen med CGD och dubia på marken, men enbart för jag inte skaffat nån matstation än.

Har ingen vattenskål utan den får dricka från blad och glas när jag sprayar.


Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

1. Cgd bytes varannan dag, dubia och/eller flugor 1-2 gånger i veckan 

2. Inte märkt någon skillnad

3. Jag har en foder station lite högre upp och en på marken, dom äter ur båda 

4. Kör dubia i en glas skål på botten eller släpper in flugor löst vilket dom verkar gilla 

5. Har en vattenskål vid foderstationen, men har inte sett att dom dricker ur den. Dom dricker när man sprayar.


126
64
Mikachu:

Tack för svaren ni som skrivit! Det är riktigt kul att höra hur olika ägare gör till sina geckos och hur det verkar fungera :)


18
1
chatterbox:

1. Min får CGD (mango eller persika smak) varannan dag och ca 3-4 st syrsor i veckan.

2. Inget jag direkt sett någon skillnad på.

3. Min har en foderstation högre upp.

4. Min är tokigt förtjust i insekter och får sina i en burk jag sätter in i terrariumet.

5. Min dricker på blad och växter. Tycker att detta har funkat bra helt enkelt.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild