Afrikansk tjocksvansgecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

21
17
Meydri:
Yoshi123 skrev:
Vet nån om det finns en djuraffär som har dem


Jag skulle starkt avvisa att köpa dem från djuraffärer. Du vet inte vart de kommer ifrån, man får oftast inte pålitliga råd, och de är oftast inte korrekt skötta. Köp från uppfödare eller på mässor. Räcker med en snabb simpel sökning på youtube för att se hur illa det kan vara hos djurbutiker. Såklart finns det butiker som faktiskt är bra och sköter sina djur bra, och får dem från ansvarsfulla uppfödare som inte avlar sönder sina djur, men det är långt ifrån alla som är så pass bra. Det är absolut inte värt att köpa dem från en djurbutik bara för att man inte orkar vänta. Här har du alla mässor: www.terrariedjur.se/?page=happening&sub=coming

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Meydri skrev:


Jag skulle starkt avvisa att köpa dem från djuraffärer. Du vet inte vart de kommer ifrån, man får oftast inte pålitliga råd, och de är oftast inte korrekt skötta. Köp från uppfödare eller på mässor. Räcker med en snabb simpel sökning på youtube för att se hur illa det kan vara hos djurbutiker. Såklart finns det butiker som faktiskt är bra och sköter sina djur bra, och får dem från ansvarsfulla uppfödare som inte avlar sönder sina djur, men det är långt ifrån alla som är så pass bra. Det är absolut inte värt att köpa dem från en djurbutik bara för att man inte orkar vänta. Här har du alla mässor: www.terrariedjur.se/?page=happening&sub=coming

Håller med dig till 100%. Falskogs akvarium och Herpers choise är exempel på affärer med bra djurhållning till herptiler.

21
17
Meydri:
EmanuelKarl skrev:

Håller med dig till 100%. Falskogs akvarium och Herpers choise är exempel på affärer med bra djurhållning till herptiler.


Ja, dom har jag hört mycket gott om! Så om du bestämt ska ha från affär, satsa på en tripp till dessa.

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Meydri skrev:


Ja, dom har jag hört mycket gott om! Så om du bestämt ska ha från affär, satsa på en tripp till dessa.

Vad jag hört är även zooariet bra. Glömde öven nämna Möndal zoo och reptil. Dvs. satsa på att ta en tripp till en terrarieinriktad botik, inte t.ex någon helt vanlig där de kanske har nåt enstaka terrarium nånstans.

93
49
Majjen13:
EmanuelKarl skrev:

Vad jag hört är även zooariet bra. Glömde öven nämna Möndal zoo och reptil. Dvs. satsa på att ta en tripp till en terrarieinriktad botik, inte t.ex någon helt vanlig där de kanske har nåt enstaka terrarium nånstans.



Zooariet verkar inte vara så bra på modern snabb kommunikation dock. Har kontaktat dem per mejl för att beställa djur utan att de ens hör av sig!

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Majjen13 skrev:



Zooariet verkar inte vara så bra på modern snabb kommunikation dock. Har kontaktat dem per mejl för att beställa djur utan att de ens hör av sig!

Han har det lite kämpigt på det personliga planet just nu så kan ju vara därför 

248
40
Yoshi123:
Förresten kan man ha en hane och en hona i samma terrarium eller måste det vara 2 honor och kan det funka med ett terrarium som är 90x45x30.

17
19
mjreptiler:
Går bra att ha hanne och hona oman vill ha ägg

93
49
Majjen13:
tenebrosa skrev:

Han har det lite kämpigt på det personliga planet just nu så kan ju vara därför 


Trist att han på Zooariet fortfarande mår dåligt, nu har det snart gått 2 månader sedan jag kontaktade dem. Som tur var har jag fått tag på det jag behövde.

248
40
Yoshi123:
Ska spraya hela  terrariet eller räcker det med en del av terrariet. För att fixa luftfuktigheten
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild