Misslyckad parning!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

321
444
Daniel_S:
Inatt försökte jag återigen avla på mina horngrodor. Allt såg ut att gå kanon, två hanar som kvackade så högt att det knappt gick att vara i rummet. Går inte att beskriva hur högt dom låter...
Bifogar en film av dålig kvalité
www.youtube.com/watch?v=ZCgZWmHCbLs

Bevittnade flera försök av amplexus. 
Kl. 02:00 orkade jag inte studera dom längre så jag gick och la mig. 
Klev upp tidigt imorse i tron om att nu skulle få en massa yngel att ta hand om.. istället möttes jag av detta:



Jag antar att ni förstår vad det är som sticker ut ur munnen...
Dessa två, både GM och BO är inga små filurer... Trots alla mina år som grodskötare med erfarenhet av stora grodor, trodde jag aldrig att detta skulle vara anatomiskt möjligt...
Förvisso har jag aldrig sett en i närheten så stor horngroda som den på bild, men att hon skulle kunna få i sig en annan fullvuxen individ hade jag aldrig räknat med!
Verkligen trist start på denna säsong!

Angående storlek, så undrar jag om det är någon som vet om det finns något slags storleksrekord på cranwelli?
Skulle tippa på att hon är runt 15cm lång och just nu efter detta skrovmål nästa lika bred. Vikt ska jag ta senare idag.

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
O nej, så kan det gå. Men man får väl hoppas att det gick vägen ändå

321
444
Daniel_S:
EmanuelKarl skrev:
O nej, så kan det gå. Men man får väl hoppas att det gick vägen ändå


Nej, dessvärre inte! 
Och jag kommer nog inte prova denna grupp igen, inte i år iallafall. 
Är rädd pga deras höga läte att få störningsjouren på mig nästa gång :)

47
5
robin_:
Är det den du köpte av mig? :) 
Även när jag hade henne så fick hon in en hane i munnen

321
444
Daniel_S:
robin_ skrev:
Är det den du köpte av mig? :) 
Även när jag hade henne så fick hon in en hane i munnen


Ja det stämmer! Hon är ett riktigt jäkla monster! Kan vara ett av de bästa köp jag gjort i grodväg ;)
Parade henne 2015 och då gick det bra, men denna gång mindre bra för att uttrycka det milt... 

47
5
robin_:
Ja hon va en redig pjäs :D
Som sagt gick mindre bra för mig med när jag gjorde ett försök.
Kul att se att du har henne kvar iaf :)

321
444
Daniel_S:
robin_ skrev:
Ja hon va en redig pjäs :D
Som sagt gick mindre bra för mig med när jag gjorde ett försök.
Kul att se att du har henne kvar iaf :)


Ja, har nog haft henne ett par år nu... :)

196
268
NickeJ89:
Tråkigt för dig! Ett jäkla monster...

321
444
Daniel_S:
Ytterligare misslyckad avel (avbruten)
Har provat med min stora grupp korallfingergrodor men var tvungen att avbryta. Anledningen är att de kväker nästan lika högt som horngrodorna och dom gör det dygnet runt, konstant. Det är en stor grupp så det är många hanar som kväker i omgångar.
Vi sover på ovanvåningen, grodorna är på undervåningen med stängd dörr. Men ändå hörs grodorna så pass att det inte går att sova, spelar ingen roll om man lägger stora kuddar över huvudet kvackandet hörs högt igenom. 

Jäkligt trist att behöva avbryta så här då de sitter i amplexus till och från, och jag är övertygad om att det skulle ge ett fullgott resultat om de fick hålla på ett par dagar. Men som läget är nu går det inte att fortsätta. Jag har inte sovit många timmar i natt. Min fru kommer troligen slå ihjäl både mig och grodor inom kort...
Och vad som hörst till grannarna... Ja, det vågar jag inte ens tänka på... 

Jag vill ha tips på hur man kan ljudisolera terrariet. Jag skiter fullkomligt i vad det kan tänkas kosta.
Bästa vore om det fanns någon slags ljudisolerande duk att lägga över. Ett duntäcke räcker inte på långa vägar, det har jag redan provat.
Tar tacksamt emot alla tips! Kan även tänka mig att bygga någon slags låda kring hela terrariet, men då måste det vara proffesionellt utfört.

143
154
TerraBygg:
Daniel_S skrev:


Jag vill ha tips på hur man kan ljudisolera terrariet. Jag skiter fullkomligt i vad det kan tänkas kosta.
Bästa vore om det fanns någon slags ljudisolerande duk att lägga över. Ett duntäcke räcker inte på långa vägar, det har jag redan provat.
Tar tacksamt emot alla tips! Kan även tänka mig att bygga någon slags låda kring hela terrariet, men då måste det vara proffesionellt utfört.

Kolla om du kan hitta någon som håller på med musik, typ studioinspelningar o liknande, de brukar ha koll på att ljudisolera o dämpa.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild