Växter hos jättekackerlackor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

100
10
Aichan:
Vad för levande växter använder ni er utav hos era A.Tesselata/jättekackerlackor/kackerlackor?

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Tror faktiskt att det knappt går med levande växter hos kackerlackor. Sörmodligen kommer det ätas utt eller vältas eller nåt. Jag kör plastväxter till mina. Det finns mycket annat att också ha i terrarium och plastväxter kanske inte är lika snyggt med eftersom kackerlackorna förmodligen kommer välta/äta växterna så blir det ändå snyggare med plastväxter. Så jag tror det inte går.

459
138
Pakke:
Aichan skrev:
Vad för levande växter använder ni er utav hos era A.Tesselata/jättekackerlackor/kackerlackor?


Jag kör A.Tesselata med jord och murkna trä och grenar. Murkna löv med. Inga växter. De är kända att förstöra allting, så varför man ska ha växter till?

Men om du vill ha växter, så mossa är rekommenderas. Dock kommer A.tesselata att gräna ner och vänd upp och ner allting på mossa.

Lycka till! =)

373
170
Anathawa:
I Våra terrarier med dubia och Fusca, har följande klarat sig bra:
Benjamin,
Yuccapalm
Maskros
Kantpalm
Strandkastanj
Svärmors tunga

Mindre tur med penningträd.

Skiljer de sig mycket åt i matvanor och berteende?

100
10
Aichan:
Tänkte ha levande för att det är snyggare än fake växter och känns naturligare, de har lite att göra med att riva upp eller vad de nu vill göra och det är okej om de äter de med. :)

373
170
Anathawa:
Aichan skrev:
Tänkte ha levande för att det är snyggare än fake växter och känns naturligare, de har lite att göra med att riva upp eller vad de nu vill göra och det är okej om de äter de med. :)

Då skulle jag prova en liten buskig variant av fikus, minibenjaninversioner finns en del trevliga, de är härdiga, och robusta. Problemet med dem är ju att vid skador läcker de en rätt otrevlig sav, men jag har aldrig märkt att vare sig ödlor eller foderdjur reagerat negativt på det. Hur fuktigt vill du ha substratet? Det är ffa det som avgör växtvalet, om de behöver få torka upp lite eller inte. Succulenter kan bli griniga om det alltid är blött, men en del av dem klarar förvånansvärt mycket rotfukt.

Vill du inte ha nån speciell biotop kan du härja lite vilt och stoppa in miniatyrrosor!

Har du tittat på gräsväxter? Tuvbildare med grövre strån?
Finns jäkligt snygga gräs på marknaden nu pga poppat upp som trädgårdsinredningsdetalj. :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild