Kan man ha någon insekt som kan bo med kackerlackor? Dubia (bilder finns)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

11
1
adilod:
En liten snabb fråga. Jag har en burk med Blaptica dubia. I burken är det mossa/bark/lite jord och några pinnar så dom lever bra. Men frågan är finns det något mer djur man kan ha tillsammans? t,ex gråsuggor? Insekten ska inte kunna klättra på plast då den kan rymma.
Dåliga bilder men tror man ser det mesta. 

Men säg gärna vilka insekter ni tror man kan få in utan att dom skadar varandra på något sätt. Gärna äta samma mat t,ex Sallad/frukt och grönt

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Tropiska gråsuggor samt hoppstjärtar fungerar väldigt bra som städare i terrarium med fuktigt substrat i. Och om du bara håller substratet fuktigt (gråsuggor andas med gälar, men tänk på att substratet inte ska vara blött bara fuktigt). Har ett gäng hos de kackerlackor som har naturlig inredning i (dock väsare av två arter i mitt fall, men hos dubia bör det funka finfint) och mina andra regnskogsterrarium och det funkar prima. Dock så fungerar det inte i ditt framtida leoterrarium. Jag har arterna Porcellionides sp, Trichorhina tomentosa och Folsomia candida.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild