Är min skorpion frisk

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

179
46
Reptilmannen2002:
Hej jag har en Asiatisk skogsskorpion.
Nu när jag kom hem idag så hittade jag den bara liggandes där utan att röra på sig sedan så rörde jag den försiktigt och då så rörde sig ett ben så att men nu har den bara rört klorna snabbt men inte alls mycket.
Vad ska jag göra är rätt så rädd att den har dött typ eller åkt på ngn skjukdom.

1275
1724
Falk:

En bild hade varit ett bra komplent.

Ifall den ska ömsa så låt den vara.


179
46
Reptilmannen2002:

179
46
Reptilmannen2002:
Falk skrev:
En bild hade varit ett bra komplent.

Ifall den ska ömsa så låt den vara.



Här är en bild

196
268
NickeJ89:
Ser inte ut som att den skall ömsa.
Mina skorpor som har dött har alla legat så.

179
46
Reptilmannen2002:
NickeJ89 skrev:
Ser inte ut som att den skall ömsa.
Mina skorpor som har dött har alla legat så.


Det var tråkigt hann inte njuta av den så länge för att jag köpte den i januari

179
46
Reptilmannen2002:
NickeJ89 skrev:
Ser inte ut som att den skall ömsa.
Mina skorpor som har dött har alla legat så.

Men har du ngn idé varför den kan ha dött?

Medlem i SHF
4001
5023
Jonas_:
Dödsorsaken kan ju vara mängder av anledningar, svårt att gissa sig till det :) Hur gammal är den? Har den levt i rätt miljö? 

179
46
Reptilmannen2002:
Jonas_ skrev:
Dödsorsaken kan ju vara mängder av anledningar, svårt att gissa sig till det :) Hur gammal är den? Har den levt i rätt miljö? 


Hej Jag köpte den nu på mässan i januari. Jag köpte den när den var vuxen och jag köpte även ett terarium som han hade byggt en bra miljö för en asiatisk skogsskorpion men som du säger det finns ju väldigt många dödsorsaker.

1275
1724
Falk:
Ett tips som jag vill ge är att rota igenom alla skorpiontrådar på kryp.forum.24.se
Sök på Heterometrus spp. samt lite allmänna trådar om skorpioner så att du får lite kött på benen och kan skaffa en skorpa igen och samtidigt känna dej lite tryggare med skötsel =)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild